Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: sön 01 maj 2011, 19:30 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 17 dec 2007, 23:08
Inlägg: 343
Lucretius skrev:
Vargavinter skrev:
Lucretius skrev:
Jag tror du har trekvarts år på dig att skaffa otroliga mängder våtservetter, gosiga filtar, och blöjor.

Det går åt mer än du tror.

Och lär dig improvisera tygblöjor

:twisted:


Riktigt varma filtar fattas, filtar finns men de är "lägenhetsvärma". Jag vill ha vargavinter-varma, riktigt tjocka.
Blöjor är inte aktuellt, vi har inga små knoddar.


Läs mitt inlägg igen. Jag pratar om kommande prepper-behov, om nio månader, efter er Bug-In helg. :notme:

Apropå filtarna har du min sympati. Halvdana IKEA-fleecar kan man hitta billigt, men rejäla ylledoningar svider i plånboken (även på second hand och militäröverskott!). Om du letar (och frågar på detta forum) kanske du hittar något fynd dock!


Hahaha, nu hajjar jag vad du menade. :lol: Ja risken ökar väl om inte annat när man inte har tv/dator som tjäl tid. :D

Misstänkte att det är lurigt att hitta riktiga filtar. ÖB är väl inte ens värt att tänka på?

_________________
SURVIVALIST.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: sön 01 maj 2011, 19:41 
Jag tycker nog att man kan tillåta sig liiite fusk. Att spola på toaletten. Det gör att en ganska otrevlig grej tas bort. Och gör hela övningen lite trevligare. Kanske lättare att göra repeat då?

Att köra hela svängen med hinkar, plastpåsar och våtservetter kan göra att det hela blir en för negativ upplevelse. Snacka om det istället och se till att man har resurserna tillgängliga?


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: sön 01 maj 2011, 20:52 
Offline
En fullastad bandvagn is the shit
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 01 jul 2009, 19:29
Inlägg: 726
Vargavinter skrev:
Lucretius skrev:
Läs mitt inlägg igen. Jag pratar om kommande prepper-behov, om nio månader, efter er Bug-In helg. :notme:

Apropå filtarna har du min sympati. Halvdana IKEA-fleecar kan man hitta billigt, men rejäla ylledoningar svider i plånboken (även på second hand och militäröverskott!). Om du letar (och frågar på detta forum) kanske du hittar något fynd dock!


Hahaha, nu hajjar jag vad du menade. :lol: Ja risken ökar väl om inte annat när man inte har tv/dator som tjäl tid. :D

Misstänkte att det är lurigt att hitta riktiga filtar. ÖB är väl inte ens värt att tänka på?


Är det inte enklare att preppa ett rejält antal årsbehov av kondomer?

_________________
Bloggar på http://cornucopia.cornubot.se. Författare till undergångsromanen Stjärnklart, samt Midvintermörker och Midsommargryning.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: ons 04 maj 2011, 16:44 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 17 dec 2007, 23:08
Inlägg: 343
skogsbonde skrev:
Jag tycker nog att man kan tillåta sig liiite fusk. Att spola på toaletten. Det gör att en ganska otrevlig grej tas bort. Och gör hela övningen lite trevligare. Kanske lättare att göra repeat då?

Att köra hela svängen med hinkar, plastpåsar och våtservetter kan göra att det hela blir en för negativ upplevelse. Snacka om det istället och se till att man har resurserna tillgängliga?


Spola kommer vi göra med vatten från en hink vid sidan om. =)
Om skiten träffar fläkten blir det till o använda hundskitpåsar. DET har vi inga planer på att testa om det inte behövs.

Det är inte så att vi kommer försegla ytterdörren, stänga av vatten och el. :D

_________________
SURVIVALIST.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: ons 04 maj 2011, 16:49 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 17 dec 2007, 23:08
Inlägg: 343
Cornucopia skrev:
Vargavinter skrev:
Lucretius skrev:
Läs mitt inlägg igen. Jag pratar om kommande prepper-behov, om nio månader, efter er Bug-In helg. :notme:

Apropå filtarna har du min sympati. Halvdana IKEA-fleecar kan man hitta billigt, men rejäla ylledoningar svider i plånboken (även på second hand och militäröverskott!). Om du letar (och frågar på detta forum) kanske du hittar något fynd dock!


Hahaha, nu hajjar jag vad du menade. :lol: Ja risken ökar väl om inte annat när man inte har tv/dator som tjäl tid. :D

Misstänkte att det är lurigt att hitta riktiga filtar. ÖB är väl inte ens värt att tänka på?


Är det inte enklare att preppa ett rejält antal årsbehov av kondomer?


Jo klart det. Du sätter fingret på en sak, preventivmedel är ju faktiskt viktigt även om shtf. En gravid kvinna kan förändra rätt mycket av ens förberedelser.

Tack för en bra blogg förresten!

_________________
SURVIVALIST.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: fre 06 maj 2011, 14:10 
Offline
Jag undrar vad Soylent Green är gjort av?
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 09 sep 2008, 11:40
Inlägg: 607
Vargavinter skrev:
Misstänkte att det är lurigt att hitta riktiga filtar. ÖB är väl inte ens värt att tänka på?


På RIKTIGA ÖB (ligger i en liten ort som heter Skänninge i Linköpingstrakten) finns det rejäla yllefiltar för en eller ett par hundralappar. En klockren investering (de tål en hel del, enda nackdelen är att de är tunga att bära)!

Kollar du runt efter milsurplus på nätet kan du säkert hitta något motsvarande. En bra yllefilt är otrooooligt användbart, till massor av olika saker... för många för att ens börja med att lista dem alla :roll:

_________________
"Do what you can, with what you have, where you are."
- Nån klok amerikansk president som definitivt hade en poäng där.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: lör 07 maj 2011, 19:57 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 17 dec 2007, 23:08
Inlägg: 343
Lucretius skrev:
Vargavinter skrev:
Misstänkte att det är lurigt att hitta riktiga filtar. ÖB är väl inte ens värt att tänka på?


På RIKTIGA ÖB (ligger i en liten ort som heter Skänninge i Linköpingstrakten) finns det rejäla yllefiltar för en eller ett par hundralappar. En klockren investering (de tål en hel del, enda nackdelen är att de är tunga att bära)!

Kollar du runt efter milsurplus på nätet kan du säkert hitta något motsvarande. En bra yllefilt är otrooooligt användbart, till massor av olika saker... för många för att ens börja med att lista dem alla :roll:


Jo jag vet var riktiga ÖB ligger...tack för tipset.

_________________
SURVIVALIST.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: sön 08 maj 2011, 14:32 
Offline
Borgmästare i Jericho
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 08 okt 2008, 12:05
Inlägg: 248
Ort: V
www.surplus.se säljer också bra ullfiltar.
Civilförsvarets variant, stora, tjocka och 100% ull, jag TROR dom låg på 140 bagis ungefär, men lita inte på det.
Hur som haver så är det den bästa ullfilt jag har använt, jag är inte säker på att dom finns på hemsidan, men ring och fråga.

_________________
"Duct Tape is like the FORCE, It has a Light and Dark side and it holds the universe together"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: sön 08 maj 2011, 17:17 
240 om jag kollade på rätt sak


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: fre 21 okt 2011, 22:19 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: sön 09 okt 2011, 16:23
Inlägg: 2065
Lämna kyl och frys på men räkna dem som tomma och maten i dem får inte röras alternativ får ni ta ut den maten på fredag kväll och sedan får inte kyl/frysdörren röras.

Toan får endast spolas med vatten från lagret och inte knappen.

EL Lyset får inte användas.

Ljud och Ljus disciplin råder. Ute på natten finns antingen rövarband som letar efter överlevande/mat/resurser efter den stora katastrofen eller massor av odöda som letar efter mat.

Dra ner persiennerna. Tejpa för ventilerna.

Ni bör turas om att hålla vakt, en sover och en håller vakt.

Stäng av elementen och öppna ett fönster för att simulera att även värmen slutat fungera. Ni kan ju placera blommorna i ett rum som är varmt som Ni inte får använda.

Ni får inte ladda batterier i ficklampor eller ladda batterier i datorer eller radioapparater.

Ransonering råder. Inte sitta och mysa under filten i skinnsoffan och käka kladdkakor med vispgrädde utan endast det i behöver för att klara Er.

Varje timme slå en tärning.

tex 1. Konstigt ljud ute som måste observeras. Den som sover måste väckas.

Tanken är att inte bara sitta lugnt hemma utan att öka stressen.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: tis 01 nov 2011, 23:24 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 17 dec 2007, 23:08
Inlägg: 343
Det kom saker ivägen så min experiment har fått skjutas på lite. Men skam den som ger sig.


Skogstjärnan: Redigt bra tips, du fångar det jag är ute efter! Ingen mysig yatzy-kväll med filtar och tända ljus.
Dina tips ska absolut användas. :-g

_________________
SURVIVALIST.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: tis 01 nov 2011, 23:57 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: sön 09 okt 2011, 16:23
Inlägg: 2065
Skenade lite...men det viktigaste av allt är väl att se om det är någon som inte pallar trycket. Är det någon som efter att ha blivit väckt flera gånger per natt för att det har spelats upp ett scenario blir lack och inte fått spola i toan som får spel.

Sen är det facebook på mobilen och så ska det (inte) låta som gäller så vet du...

Sitta hemma och mysa en hel helg och pilla navelludd och gosa i soffan och käka pizza klarar vem som helst om man inte har en bokstavskombination men höjs ribban så klarar inte alla av att hoppa över den.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: ons 02 nov 2011, 00:28 
Offline
Jamen ett par stearinljus är ju alltid trevligt att ha!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 24 aug 2010, 05:54
Inlägg: 144
Ort: Småland
Det finns riktiga yllefiltar att köpa på överskottsbolag för 40kr st. Samma som dem har på Surplus.se/ALE för 150 kr st.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: mån 28 nov 2011, 15:00 
Offline
Jag behöver inte springa fortare än lejonet som jagar oss, bara fortare än dig.

Blev medlem: sön 06 nov 2011, 16:14
Inlägg: 405
Apropå yllefiltar!

Har en ÖB sedan gammalt, skar upp ett hål mitt i, lagom att sticka in huvudet i så nu har jag både en skön filt om natten och en poncho...voalá :)

_________________
"Förvirring före klarhet"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug-In Weekend!
InläggPostat: mån 28 nov 2011, 15:26 
Gaspey skrev:
Apropå yllefiltar!

Har en ÖB sedan gammalt, skar upp ett hål mitt i, lagom att sticka in huvudet i så nu har jag både en skön filt om natten och en poncho...voalá :)


Jag har en riktig poncho från mexico nånstans, man kanske skulle leta fram den och ha tillgänglig. riktigt varm, tjock och stickig...


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet