Har idag tätat genomföringar med aluminiumtejpen på insidan av lådan Dvs alla ställen där det sitter popnitar.
Fick dit högtalardämpningen som jag hade liggande. Ser riktigt proffsigt ut

Har dock inte klätt insidan av locket.... Skumgummit passade perfekt i falsen högst upp mot luckan så inge klister eller dylikt.
Gjorde radiotestet o mkt riktigt så försvann signalen o övergick i brus. Anar en viss inträngningsrisk då det märktes skillnad när jag pressade ned locket. Förstår vad du menar reboot apropå tyngd eller spännband. Dessutom hade jag inte satt någon aluminiumtejp i skarven IOM under byggnation.
Några tilläggsundringar. Bör lådan placeras på något som isolerar den ifrån marken typ gummimatta?
Nästa fundering handlar väl mest om bristen på utrymme i denna låda ca 50 liter är inte mkt o komma med om man har mkt att skydda. Vän av ordning påpekar säkert att det bara är o fixa fler lådor. Men tänkte mest på mer utrymmeskrävande ting som elverk o dyl. Kanske Palles idé med en gammal farmartank inte är så dum.... Men önskar man bara förvara lite ipads regulatorer radios o minneskort så räcker den säkert till