Få eller många barn.

Samlingstavla för saker som har specifikt med barn att göra. Barnjackor eller barnknivar till exempel hanteras alltjämt lämpligen under respektive tavla

Re: Få eller många barn.

Inläggav Ongrid » tor 04 apr 2013, 20:18

xsive skrev:Mitt enda råd är att skaffa barnen tidigt. Idag väntar ju dom flest till dom är tretti plus och sen skall det vara porshe design barnvagn och hela rejset. En accessoar passar nog som en bra beskrivning. Bara en själv men hon är vuxen och utflugen sen länge. 20 år när jag blev far och det ångrar jag inte. Ekonomin gjorde att man fick anpassa sig. Ärvd barnvagn och kläder osv men funkade det med. Det är det inte många karriärstjejer över tretti som skulle tänka sig idag.

Jag vet inte.... Vi skaffade barn i trettiårsåldern, och jag kan tycka att det fanns fördelar med det också... ordnad ekonomi, lite mer erfarenhet och stabila värderingar. Jag tror inte att alla som blir föräldrar vid den åldern motsvarar din bild med Porsche-design och accessoir-tänket.
Användarvisningsbild
Ongrid
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!

Re: Få eller många barn.

Inläggav Morgan_cat » sön 21 apr 2013, 11:50

Också 30+ när vi skaffade barn..

Mycket ärvda saker här också vi har nästan aldrig behövt köpa barnkläder pga. att det funnits massor av "arvegods".

Sen har saker som god ekonomi och det faktum att man "lekt" av sig underlätta mycket Så det var ett +

Jag har dock sett många som spenderar helt astronomiska pengar på modekläder och liknande på barn som är 0-2 år. Samt bytt barnvagnar ett par gånger (Dom är dyra)...

Förstår mig inte riktigt på dessa människor..

Men då är man ju lite speciell också... (Gäller väl en hel del av oss här på forumet).
---===={{ Preparatus Supervivet }}====---
Användarvisningsbild
Morgan_cat
Yuppie survivalist

Föregående

Återvänd till Barn