Just dessa fällor är förbjudna i Sverige av för mig outgrundliga skäl, jag avser inte att gillra dessa förrän wrol inträder.
Likaså svartkrutsadaptern eftersom det inte är tillåtet att jaga med det krutet.
Men jag har utrustningen nu

Mizzarrogh skrev:Edit, hur fungerar krutadaptern?
Dweomer skrev:Fällor är bra om de används rätt .
Men man ska nog vara lite mer bofast på platsen för att de ska komma till sin rätt i en shtf situation .
Man bör ju ha lite kunskaper om djuren i området och lärt sig lite om de vägar de använder och NÄR de använder dem . Sånt skiljer ju över året även om stigen finns kvar .
Jag väntar på vildsvinen och på lagligt sätt att fånga dem i fällor .
Dweomer skrev:Det ska finnas vildsvin med och de är väldigt få här en . Det rapporteras om ca ett djur per år som är synligt och då på annat håll inom länet . Så innan de är så många så det går att fånga i fällorna så tar det något år till .
Jägarförbundet hade en lokal träff här och det pratades då om de här vildsvinen och man sa att de som finns här har åkt hästtransport hit upp och inte invandrat självmant utan blivit utsläppta .
Dweomer skrev:När jag skrev det där första inlägget så var det inte klart med fälljakt i sverige för vildsvin .
Det var på förslag , men med största sannolikhet så skulle det tillåtas .
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster