Foliehatt på! Barnkanalen förbereder barnen på kärvare tider

Plats för diskussion och tips om tv-serier och filmer med anknytning till survivalism. Även exempelvis böcker, spel och musik.

OBS: Posta inte länkar till upphovsrättsskyddad media.
Kategoriregler
Plats för diskussion och tips om tv-serier och filmer med anknytning till survivalism. Även exempelvis böcker, spel och musik.

OBS: Posta inte länkar som kan vara tveksamma ur upphovsrättsligt perspektiv.

Foliehatt på! Barnkanalen förbereder barnen på kärvare tider

Inläggav Swedala » mån 10 apr 2017, 14:23

Foliehattsvarning utfärdad! (:)

Det verkar som barnkanalen förbereder landets yngre medborgare på kärvare tider. Exempel på detta är programmen Gäst i spenaten och Hasses trädgård. I Gäst i spenaten får en modern storstadsfamilj (varav minst 1 är sk kändis) bo utan bekvämligheter på landet. i Hasses trädgård lär Hasse Anderson barnen vikten av att odla egna grönsaker.

http://www.svt.se/barnkanalen/barnplay/gast-i-spenaten

http://www.svt.se/barnkanalen/barnplay/hasses-tradgard

Båda programmen gillas av min egen 9-åring. Helt allvarligt så ser jag ingen konspiration bakom detta, tycker däremot att det är intressant som ett tecken i tiden.

Swedala
“You can't run away forever, but there's nothing wrong with getting a good head start.” - Meat Loaf
Användarvisningsbild
Swedala
Samlar kokböcker från 1800-talet

Re: Foliehatt på! Barnkanalen förbereder barnen på kärvare t

Inläggav Fyrop » mån 10 apr 2017, 14:36

Jag tycker det verkar som att alla program idag handlar om kändisar som träffar andra kändisar, hemma hos någon kändis. Men visst är det roligt att temat är lite annorlunda, och användbart för en gångs skull.
- "AURIBUS TENEO LUPUM"
Användarvisningsbild
Fyrop
Är det en Twinkie?

Återvänd till Filmer, TV-serier och annan populärkultur