drbengt skrev:Utvecklingen inom många fält är såhär för att passa den moderna människan. Fiskar gör man med ekolod och gärna i en sjö med inplanterad fisk så att man inte riskerar att åka hem från fiskeweekenden tomhänt. Att man sen trots alla tekniska hjälpmedel fortfarande inte drar mer fisk än gubbarna som känner sitt vatten och har lagt hundratals timmar på att lära sig anpassa fisket till rådande förhållande....
Jag varken jagar eller fiskar för att föda familjen så för mig skall det vara en utmaning. Noll displayer och hjälpmedel när det är dags för avkoppling från vardagen...
på sådanna här saker är det svårt att köpa sig erfarenhet för pengar, det gäller en hel del, men jakt fiske och odling är det verkligen så attman måste hålla på med det för att man ska få erfarenhet
när jag fiskade som mest så hadde jag minskat min utrustning till miniminivå, kunde lätt ha allt i en handen, spö/rulle, kniv,präst,liiten lådda med 3 extradrag och lekande, då hadde man den andra handen fri för all fisk man fick

hoppas jag kommer dit med jakten med