Urd skrev:Intressant ämne! Tyvärr är min skolengelska sisådär....![]()
Men tror jag förstår andemeningen o instämmer nog över konsekvenserna. Kan inte lagens långa arm dyka upp vid brott i detta nu! Så lär de inte lyckas när det går bananaz....På riktigt!
Rädda sig den som kan!
somvanligt skrev:Installera Google Chrome där det finns en function "translate this page" som man klickar på så hela sidan översätts för de som tycker språk är ett hinder. Använd när ni surfer tyska matgrossister också
Omnivore skrev:1. Döm inte andra människors handlingar efter ditt eget synsätt och egna värderingar. Andra människor kan agera irrationellt och oväntat på sätt som kan vara mycket skadliga för dig själv, din familj och dina ägodelar/förråd.
Zombie skrev:Det är sant att man inte ska döma andra efter sig själv, men det hela implicerar att man själv inte skulle kunna komma på idén att plundra. Preppers har väl i allmänhet sina förråd att skydda och är kanske bättre än genomsnittet på att planera och tänka efter före, men inte tror jag att preppers är immuna mot att slå följe med plundrare och även att handla irrationellt. Det tar nog bara litet längre tid.
Omnivore skrev:Nä, om ungarna skriker av hunger får man göra det man måste för att hålla dem vid liv. WROL har nog då redan inträffat med tanke på att tillräckligt många inte preppar och de blir hungriga först. Det kommer att bli som i Fallout, minus radioaktiviteten om vi har tur. Ser man ett övergivet hus/affär/whatever så går man in och kollar vad som finns. Se upp för raiders
Återvänd till Överlevnadstänkande.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster