Gloomyvice skrev:Har inte tänkt på det här med rotfrukterna men det låter ju troligt! Har man hyfsat med skog kan det säkerligen vara en bra idé att odla upp en undangömd plätt med rotfrukter.
Crossroads Mall skrev:Förrutom min vanliga prepping så ser min krigsförberedande del numera ut såhär.
När jag rycker in får min familj gå ihop med vänner för ökat skydd, vilket lär behövas för min OPSÄK är svag då jag försöker påverka min omgivning kring beredskap.
För min egen del finns det fler saker än familjen jag är beredd att kämpa för.
Scarecrow skrev:Tja, värnpliktslagen är bara vilande. Man får ju hoppas att om krigsrisken blir överhängande så återinförs allmän värnlikt i praktiken för både kvinnor och män samt att man börjar utbilda vapenföra. Detta tillsammans med repetitionsuntbildning gör ju att man inte behöver fundera så mycket på vad man gör i händelse av krig. Man försvarar sitt land. Kan låta märkligt för söndercurlade och självupptagna generationer som mest funderar över sin BoB och hur de skall sortera sina inlagda paprikor.
Vi har ju på mindre än tio år fått ett samhälle där vapenföra män mer funderar på var de skall gömma sig och hur de skall undkomma en fiende som invaderar deras land. Ganska patetiskt och säger en hel del om överlevnadspotentialen numera. You can run, but you can't hide... om Sverige invaderas ingår det i ett större scenario där det inte finns någonstans att gömma sig.
Återvänd till Katastrofscenarion
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster