Arnulv skrev:Däremot så skulle jag vilja kunna lagra mat när jag inte är där. Torrmat är ju enkelt, men jag skulle vilja ha konserver och liknande, men det lär inte vara så bra om burkarna blir frysta och sen tinade vartefter årstid.
grym skrev:http://www.avloppscenter.se/vara-produkter/slutna-tankar/smeplast-r1-6000-stor-hals?grp=2652898
fanns redan färdiga med större gång ner i den, så man inte måste banta för att komma neri den![]()
![]()
![]()
en sådan skulle jag mycket väl kunna tänka mig som jordkällare, då med ordentligt dränering, extra platonmatta och isolering på rätt ställe
avfuktning vintertid är ju enkel, då är det bara att ta lite luft utifrån och köra ner, kolla moliertabell så ser du resultatet
sommmartid skulle man kunna köra med solpanel och peltier för att kyla luften och fälla ur vattnet innan man kör ner luften i tanken
carlsson56 skrev:Jag har ingen erfarenhet av den typen av förvaring när det gäller mat. Däremot är jag inne på din linje med ett andra alternativ för BOL.
Jag har gjort så att jag har ett mobilt alternativ. På sommaren med Land Rover och släp ink. takbåt. Och vintern med ganska kraftig skoter och kälke. Och det här är ju grejer som jag använder i vardagen året runt, så jag vet att allt fungerar. Jag försöker på olika sätt testa grejerna i olika situationer, och ser till, om det går, att skaffa grejer som kan fungera var för sig.
Funderar även på att skaffa en mycket liten husvagn. Rensa den och isolera på riktigt. Sen bygga en stryktålig inredning. In med en liten vedeldad kamin. Massor av stuvutrymmen och möjlighet att vinterfiska inifrån vagnen. Solceller på taket och kanske en vindgenerator. Och den skall rulla både på hjul och på skidor. Och i bägge fallen följa i dragfordonets spår.
Kanske en sån vagn skulle fungera för dig med?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster