Info om forumet "gruppinköp".

Här planerar vi gemensamma inköp för att genom större volymer kunna få bättre pris.

Info om forumet "gruppinköp".

Inläggav sprithitler » lör 22 nov 2008, 16:46

Den här rubriken finns för att vi ska kunna samordna inköp och på så vis få lägre priser. Forumet syns bara för registrerade användare (alltså bara när du är inloggad).
För att eliminera risken för att någon ändrar villkoren i ett gruppinköp utan att berätta det så kan man ej radera eller ändra egna inlägg i denna forumsdel, det är det bara moderator (i nuläget alltså enbart jag) som kan göra.
Om ni planerar ett större inköp, särskilt från utlandet, men även från leverantörer i Sverige så kan det vara idé att pejla läget här först.
Har du redan köpt en stor volym av något och vill sälja av delar av den så är det inte på gruppinköp det hör hemma, då är det i Bartertown.
Hoping for the best but expecting the worst.

Den förberedde överlever.
sprithitler
Chefen

Inläggav Carl » sön 23 nov 2008, 02:49

Trevligt initiativ!

Vilka produkter är ni intresserade av? Jag hakar gärna på en gruppbeställning om det är nåt jag kan ha nytta av. Radioapparater med vev är en sån där grej som är mycket billigare utomlands.

Amerikanska röda korset har en bra modell:

http://www.amazon.com/FR150-Solar-Power ... 334&sr=8-1

Frystorkad mat är också billigare.
Användarvisningsbild
Carl
Konservöppnaren är min käraste ägodel.

Inläggav Mattias » sön 23 nov 2008, 04:23

Allting som är någorlunda dyrt borde man kunna tjäna på att köpa genom staterna p.g.a. dollarpriset, visst?

Har velat ha en sån där liten vattenrenare fast dom kostar så mycket. En sån skulle jag vilja ha rabatterat :)
Användarvisningsbild
Mattias
Börjar få trångt i skafferiet

Inläggav Despierto » sön 23 nov 2008, 09:51

Mattias skrev:Har velat ha en sån där liten vattenrenare fast dom kostar så mycket. En sån skulle jag vilja ha rabatterat :)

En Katadyn har jag länge funderat på att köpa men frakt, tull o moms gör att priset blir ungefär det samma som hemma. Detta gör att man har bara kvar ett himla jobb om man skulle behöva utnyttja garantin. Köper man flera kanske priset o fraktkostnaden sjunker till en nivå där det blir intressant...
Despierto
Skynet fights back!

Inläggav Skogsbonde » sön 23 nov 2008, 10:45

Hängmattor från DD-Hammocks kan man få bra rabatter på om man köper i grupp. Jag har redan två, varav en vinterbonad, så det är inte så aktuellt för min del.

Bild
Skogsbonde

Inläggav sprithitler » sön 23 nov 2008, 14:55

Despierto skrev:
Mattias skrev:Har velat ha en sån där liten vattenrenare fast dom kostar så mycket. En sån skulle jag vilja ha rabatterat :)

En Katadyn har jag länge funderat på att köpa men frakt, tull o moms gör att priset blir ungefär det samma som hemma. Detta gör att man har bara kvar ett himla jobb om man skulle behöva utnyttja garantin. Köper man flera kanske priset o fraktkostnaden sjunker till en nivå där det blir intressant...

Gruppinköp kan även göras gentemot leverantörer här hemma. Om en leverantör, eller rentav en generalagent får en beställning på fem eller tio enheter så kan det vara värt för dem att jobba en del på priset.
Hoping for the best but expecting the worst.

Den förberedde överlever.
sprithitler
Chefen

Återvänd till Gruppinköp