Bodis skrev:T-72: Haha roligt skrivet och tänkvärt. Jo du har nog några poänger där och att man inte skall underskatta slugheten i alla "bimbos och brats" men dom jag främst tänker på är dom som växt upp med silversked i munnen och inte behövt bevisa nått för mamma eller pappa i form av motprestation (såna bortskämda finns i medelklassen oxå) dom är så vana av alla bekvämligheter att dom inte fattar att det är en lyx vi har i detta samhälle utan dom tror det är en naturlag att alt finns till hands för dom. Och ang deffningen jo jag vet jag har själv tränat hårt och försökt deffa men inte nått så långt som jag velat. Men dagens ideal rimmar illa med kroppar för överlevnad då bör man va vältränad och hyfsat med muskler men inte tokstor och hårddeffad utan litet reservlager.
Du har rätt där och jag instämmer att vara vältränad (sen är frågan om vilka kriterier som gäller för det), fysisk stark och utan att vara tokstor är idealet. Reservlager av fett är helt OK och borde kanske begränsas enbart när det börjar påverka ovannämnda kriterier t.ex. när magen är hinder för visa övningar eller vikten orsakar skador på knän. Sen skulle nog flesta ändå gå ner i vikt relativt fort vid SHTF då tänker man att just styrka och kondis är det man borde sträva efter.
Silversked i munnen skapar nog viss form av mentalitet där dessa individer är övertygade i deras överlägsenhet över arbetar Svensson och deras rätt att överleva på bekostnad av andra. Många 08'or är oroliga för gängen från förorterna vid SHTF och förmodligen underskattar riskerna med välbeväpnade bratsgäng som med hjälp av fars utsökta vapengarderob kan utgöra trojaner som ingen hade räknat med. (ledsen att det blev lite offtopic men var tvungen att skriva ner mina funderingar).