Carnivora skrev:Jag tänkte testa lite grejer nu i sommar.
Skulle därför vilja ha tips på natursköna områden med fiskevatten (älv eller sjö), och gärna där man kan få tillstånd att göra åverkan i mindre utsträckning. Tänkte testa överlevnadskitet.
Platsen bör ligga norr om Uppsala, söder om Umeå och max 10 mil från kusten, förutsatt att det inte är nåt helt fantastiskt bra - då kan jag tänka mig en omväg.
Tips och förslag mottages tacksamt, kanske finns det någon här som är markägare och villig att diskutera detta?
Gnaug skrev:Vore det inte mer lämpligt om du besökte ett icke naturskönt område om du ändå tänker förstöra det, i syfte att simulera en överlevandssituation? Ett grustag med slyvegitation? En kraftledningsgata?
Du verkar ju ha öga för naturlig skönhet utifrån vad du skriver. Varför vill du då förstöra detta sköna??? När det inte ens är en nödsituation???? Hur tror du det skulle bli om allt för många (och det behöver inte vara mer än ett fåtal) skulle resonera som du gör?
Ibland förstår jag mig verkligen inte på hur folk tänker.
Nihilus skrev:Jag föreslår att du traskar runt lite i naturen på egen hand. Det är väldigt ofta som det finns nedfallna träd, och träd som har fallit får man använda sig av enligt allemansrätten. Det är verkligen ingenting som är unikt, så istället för att döda ett levande träd borde du leta upp som har fallit/har dött.
Det skulle dessutom simulera ditt scenario än mer. Du är ute efter att testa utrustning och kunskaper, varför inte försöka göra det så verkligt som möjligt? Annars skulle du ju lätt kunna testa både utrustning och kunskap på andra och miljövänliga sätt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster