mrtwistermarten skrev:
Willsie skrev:
Det mesta vettiga är sagt, det är bra att anpassa sättet att ta sig fram efter den väg man planerar att behöva ta. Sedan skalar man ned utifrån bästa fortskaffningsmedel och nedåt. Bil - mc/moped/skoter - cykel/skidor - väska/kängor.
Det finns bärramssystem där du kan ha både barn och väskor, med två sådana kan man turas om att bära barn och packning.
Skidor/cykel är ett bra alternativ om det kommer till det läge att bränslebrist råder och de egna förråden är slut. Kombinerat med pulka/vagn kommer man relativt långt med tung packning. Det finns cykelvagnar som även fungerar som pulka med hjulen avtagna och som joggingvagn med ett extra hjul nedfällt fram. De fungerar mao i de flesta situationer. Välj en som går att fälla ihop så är den lätt att packa i bilen. Går även att dra efter moped. googla tex Thule Chariot Cougar.
Tack Willsie! Ja, det var bra sammanfattat av dig. Bärarmsystemet skulle jag vilja be dig utveckla lite. Är det en liknande det som solsken skriver eller något annat?
Det jag tänker på är/var ett system för bärmes, där ramen kunde användas för att hänga på olika tillbehör, utrustning/säck eller en bärstol att bära barn i. Lite googling lyckades inte för mig, men förr fanns det i alla fall, kanske går att hitta second-hand? Annars verkar flera moderna bärstolar ha möjlighet till iaf en liten väska och snabb omjustering för olika bärare.