In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Jag har Centurion modellen, den ser ut att vara samma som Locksmith, dock utan fil/såg lagret så den är lite mer "slimmad". Håller helt med om att det är bra kvalite, jag gillar Victorinox skarpt.
In a world gone mad, only a lunatic is truly insane.
Har en huntsman. saxen den har tror jag är min bästa kompis. Resten av släkten har fått climber modellen i julklapp under några år. Dom har väl fått varsin nu så får hitta på nått nytt till nästa jul.
Visste inte vad min lilla rostfria modell hette så var tvungen att leta . Jag har ärvt den av farsan och han dog tidigt 90-tal . Men hittade den här sidan som listar knivarna även de ovanligare http://www.smartknives.com/Victorinox-K ... et-Pal.htm
Och där hittade jag min pocket pal , den ligger i min överlevnadsask som jag har i jakt och fiske ryggan .
Jag hade en victorinox då jag gjorde lumpen. Nu är det leatherman som gäller. Victorinox användes mest till att klippa naglarna och peta ut stickor. En gång kom pincetten till användning då en rekryt missuppfattat begreppet "dubbla hörselskydd" och tryckt in två par öronproppar i öronen.
borrow, spend & pretend Confidence - the feeling you have before fully understanding the situation. 3-3-3 Radio Plan
Alox Farmer på nyckelknippan. Precis lagom stor för att vara användbar och liten nog för att ha i fickan. Gillar sågen. Några Spartan i olika väskor och kit. Bra med pincett och ersätter konservbrytare. En Climber som jag inte använder för tillfället.
Jag har en gammal variant av Victorinox SwissChamp sedan lumpen där saxen tyvärr har slutat fungera (märkligt vad saxen är viktig...) och sågbladet har blivit lite krumbukt och svårt att få in igen efter användning. Var alltid med i skog och mark men har sedemera ersatts av Gerber/Leatherman. Ligger dock i bilen nu förtiden.
//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...