In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
På jobbet har jag en cybertool som är fantastisk. När jag jobbade som it-konsult var den alltid med i väskan och jag vet inte hur många jobb den räddade! Hemma har jag en Swiss Champ som sedan flera år ligger i sjukvårdslådan. Jag har till och med haft nytta av lädersymaskinen när jag sydde mitt första hölster. Men som de flesta så är det mest sax och pincett som kommer till nytta!
Min Swiss Champ har följt mig världen runt och varit till fantastisk mycket nytta, köpte den på 80-talet för vad som då var en förmögenhet. Det enda jag behövt byta är fjädern till saxen.
Grabbarna har en av de mindre modellerna Ecoline som de fick i julklapp och plåsterförbrukningen har ökat dramatiskt!
Jag har en liten Classic (med vilken jag kan klippa och fila naglarna, alldeles utmärkt...)
Jag minns att jag hade en annan modell en gång i tiden – jag tror det kan ha varit en Camper. Jag vet inte riktigt vad som hände med den. Men jag lär nog få ta och investera i en ny.
En 24år gammal Rucksack, fick leta en stund för jag visste inte namnet. Dock ligger den mest i nattdukslådan nuförtiden, för i bältet har jag numera en Leatherman Wave som jag tycker mig ha mer nytta av. Hade jag bara ett hölster till Rucksacken så hade jag nog haft båda två i bältet. Kniven och sågen är lite rejälare på Rucksacken.
äger två st Victorinox swisstool varav en har jag ägt i ca 15år, ser helt ny ut och den är Väääldigt fältprövad. Det ända negativa är att den är tung... men åt andra sidan på gränsen till oförstörbar.
Jo, men det ligger ju några Wenger där också Jag renoverar och moddar Vic.-och Wengerknivar (mest Vic.) som hobby. De flesta är köpta bättre begagnade och avsedda för att slaktas.