Absolut nöd BOL

Här avhandlar vi survivalist tillflykten, platsen man drar till när kollapsen är ett faktum. Vart ligger den? varför där? hur är den förberedd? hur mycket underhåll kräver den innan sammanbrottet?

Re: Absolut nöd BOL

Inläggav Gargamek » lör 09 maj 2015, 19:29

Biltematält införskaffat och matförråden fylls så sakta på med ca en hundring i veckan.
Gargamek

Inläggav carlsson56 » tor 14 maj 2015, 06:22

Jag har lurat på en idé under en tid. Om några i din länsgrupp kan komma överens skulle ett mindre lager i t.ex. Shurgard fungera. Någon hundring i månaden för ett både bra och säkert förråd.
Tanken har varit att ta upp det på ett av många möten i Stockholm, som till dags dato egentligen inte blivit av. 3 stycken var rekord. Så jag fick lösa det själv.

Men det kanske kan fungera för en annan grupp, eller mellan några personer genom pm.
carlsson56

Inläggav Gargamek » tor 14 maj 2015, 18:43

Kan va en bra tanke för lägenhetsboende med shurgardförråd, men dela med andra? Känns lite riskabelt, kommer dit och förrådet är tomt.
Gargamek

Inläggav carlsson56 » tor 14 maj 2015, 19:19

Du har helt rätt.
Själv litar jag på mina vänner, men tyvärr var ingen av dom intresserade. Så....
carlsson56

Inläggav Gargamek » tor 14 maj 2015, 22:46

Så jag kör vidare på min ursprungliga linje :D . Lagom med förråd hemma och rejält bunkrat på jobbet.
Gargamek

Föregående

Återvänd till Tillflykten