Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Grannen har haft inbrott ikväll medan han var hemma!
InläggPostat: tis 03 jun 2014, 08:48 
Offline
Konservöppnaren är min käraste ägodel.
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 20 mar 2014, 23:01
Inlägg: 211
ja Kameraövervakning är generellt olagligt. Men som jag sa tidigare, på sin tomt får man ha kameraövervakning om endast egna tomten syns och det finns skyltat att det är kamera i området. Det är bara ringa länsstyrelsen och höra.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Grannen har haft inbrott ikväll medan han var hemma!
InläggPostat: fre 25 sep 2015, 19:05 
Offline
Kreditkortsberoende

Blev medlem: sön 08 maj 2011, 14:17
Inlägg: 132
Hjälper det inte att sätta upp en hundskylt? :)
Jag har en skylt uppsatt på min ytterdörr där det står varning för hunden. Och sedan är det en profilbild på en hund, en stor schäfer. Sen så får dom använda fantasin...

_________________
Silver i fickan och tryck i nävarna!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Grannen har haft inbrott ikväll medan han var hemma!
InläggPostat: fre 25 sep 2015, 21:55 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: sön 21 jun 2015, 12:07
Inlägg: 332
Om grannen haft inbrott hemma medan han varit vid sina sinnes fulla bruk... Så har han helt klar varit ouppmärksam, oavsett hur det gått till.

Gör aldrig så igen, eller sup mindre! (det är oftast slarv, godtrohet, lättja, det händer-aldrig-mig-mentaliteten som är orsaken).

Bild

Jag är ärlig, det borde alla vara, tänk vidare på temat så blir sannolikheten för brott i din närhet mindre. (Jag läste aldrig allt, men det behövs inte.) OBS! Bilden är dagsaktuell! :lol:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Grannen har haft inbrott ikväll medan han var hemma!
InläggPostat: fre 25 sep 2015, 22:55 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Blev medlem: tis 12 aug 2014, 20:48
Inlägg: 483
Ort: Stockholm
Hörde om ett inbrott som skedde igår där personerna hade tagit barnets väska från skolan med mobil och hemnycklar och sen åkt hem och vänt upp och ner på lägenheten.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Grannen har haft inbrott ikväll medan han var hemma!
InläggPostat: fre 25 sep 2015, 23:17 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: sön 21 jun 2015, 12:07
Inlägg: 332
solsken skrev:
Hörde om ett inbrott som skedde igår där personerna hade tagit barnets väska från skolan med mobil och hemnycklar och sen åkt hem och vänt upp och ner på lägenheten.


Samma gäller i det fallet! Barnen har avancerade mobiler med alla uppgifter om hemmet sparade.
Ingen tänker på konsekvenserna av att curla ungarna. Allt ska bara vara så jävla fint utåt.

Verkligheten kommer ikapp, och då är det "hands on som gäller", och det är inte dagens klackeskor/finkostym-folk riktigt beredda på. Det kan faktiskt stå en svartmuskig typ vid dörren som man inte kan säga nej till... :lol: Vafan! Det är ditt hem det handlar om..! Vakna!

Helt nyligen kastade jag ner jag en knarkare uppe på vindsvåningen med magen på golvet och ett knä i ryggen och ringde polisen, dom kom och tog hand om mannen som numera inte är hyresgäst längre. (Det är Polisänmält av mig på riktigt). Så det funkar om man har pratat ihop sig och är villiga att agera. Men..! Det krävs att man väljer bort att festa i helgen(då de flesta brott sker).

Hmm!? Egen ansvar krävs! Om du väljer att supa i helgen så har du mindre trovärdighet med dig i ett polisärende.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Grannen har haft inbrott ikväll medan han var hemma!
InläggPostat: fre 25 sep 2015, 23:46 
Offline
Konservöppnaren börjar bli utsliten. Igen!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 jan 2010, 14:56
Inlägg: 2646
Norrskog skrev:
solsken skrev:
Hörde om ett inbrott som skedde igår där personerna hade tagit barnets väska från skolan med mobil och hemnycklar och sen åkt hem och vänt upp och ner på lägenheten.


Samma gäller i det fallet! Barnen har avancerade mobiler med alla uppgifter om hemmet sparade.
Ingen tänker på konsekvenserna av att curla ungarna. Allt ska bara vara så jävla fint utåt.

Verkligheten kommer ikapp, och då är det "hands on som gäller", och det är inte dagens klackeskor/finkostym-folk riktigt beredda på. Det kan faktiskt stå en svartmuskig typ vid dörren som man inte kan säga nej till... :lol: Vafan! Det är ditt hem det handlar om..! Vakna!

Helt nyligen kastade jag ner jag en knarkare uppe på vindsvåningen med magen på golvet och ett knä i ryggen och ringde polisen, dom kom och tog hand om mannen som numera inte är hyresgäst längre. (Det är Polisänmält av mig på riktigt). Så det funkar om man har pratat ihop sig och är villiga att agera. Men..! Det krävs att man väljer bort att festa i helgen(då de flesta brott sker).

Hmm!? Egen ansvar krävs.


Finns rätt många "klackeskor" och finkostym personer som är väl förberedda och sk hands on. Man ska aldrig döma nån utifrån kläderna de har på sig.
Btw, flest inbrott sker dagtid, mellan 10 och 12. Våldsbrott fredag- och lördagkväll/ natt.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Grannen har haft inbrott ikväll medan han var hemma!
InläggPostat: fre 25 sep 2015, 23:54 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: sön 21 jun 2015, 12:07
Inlägg: 332
takiman skrev:
Norrskog skrev:


Finns rätt många "klackeskor" och finkostym personer som är väl förberedda och sk hands on. Man ska aldrig döma nån utifrån kläderna de har på sig.
Btw, flest inbrott sker dagtid, mellan 10 och 12. Våldsbrott fredag- och lördagkväll/ natt.


Statistik kan alla läsa, men det är inte många som gör det till verklighet om man säger så.. Det är där det behövs bättring... Jag skulle vilja kalla det "Lokalt Personligt Ansvarstagande!" (LPA) I stället för att överlämna ansvaret till myndigheterna, det har fungerat här i många år utan problem. Det är inte så många sällskap som hävdar sig när tre män ur huset visar sig på plats, (det lakar ur sig efter nån sek.), folk tenderar att frivilligt avlägsna sig.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet