Håller absolut med barnen bör lära sig det här, speciellt i dessa tider...
Kanske är det den äldre generationen som är förslappade av det sunda förnuftet gällande naturen.

Postade dock bara en liten blänkare om eftertanke och tyvärr den verksamhet som pågår på stats och myndighetsnivå gällande "fritänkare" och "foliehattar". Det är min uppfattning dessa kommer komma i en allt större focus i framtiden för att inte vara "Ok" att inte sukta efter systemets tutte i beroende. Att det sedan pågår en väldigt mörk verksamhet vakom "vinster i välfärden" och miljardindustrin som pågår gällande vården mm, kanske inte gör det bättre, speciellt nu när ekonomin verkar vara i slutspurten av sin cykel (räntemättnad).
Jag tycks se iaf att vårt system har fått cancer, vilket tyvärr påverkar samtliga.
Det var bara här jag ville ge en blänkare om språket och att barnen sedan i skolan inte har med sig terminologin, än det politiskt korrekta. Lite barn-prepping i barnens värld...

Har sett många fall där Soc skapat LVU ärenden på bra mycket mindre än förberedelser för ev systemras...
Vill inte skrämma nån eller fear-mångra, bara delar av erfarenheter.
Kanske bättre vara safe than sorry och även glida under radarn här med? Lära barnen, men inte väcka för mycket uppmärksamhet?
Peace!