Grihm skrev:
Har suttit nu ett tag och jämfört lite mellan
1: E-jakt - 1995:-
2: Beställa samma hem fast i bokform - 745:-
Vad jag undrar är om det finns någon extra fördel med att ta detta på E-jakt gentemot bokform.
Visst, med bokform får du ju hem böckerna samt ljudbok, men du är ändå tvungen att sitta med böckerna i handen och studera på så sätt. Ett enklare system är ju den digitala varianten då du kan ta med dig på plattan etc och du får det mera "enkelt" serverat på skärmen känns det som jämfört med återigen, en bok.
Jag har väl aldrig varit någon direkt fantast av att studera via böcker, men nu talar vi ju om ett begränsat antal böcker trots allt och inte kurslitteratur för flera år.
Så i detta valet, vad skulle ni satsat på? Är det värt de 1995:- bara för att det är digitalt samt ingår att du kan ta snabb-prov som du får rättat direkt?
Jag tog min jägarexamen med hjälp av
E-jakt och tyckte det var helt kanon. Jag skulle definitivt använda det igen, framför vanliga böcker. Det är inte bara "all text" som ska läsas. E-jakt ger dig rätt mycket mer som du aldrig får i vanliga böcker. Interaktivt där du kan markera för delar du läst och känner dig färdig med. Jättebra sätt att hålla koll på framstegen och hur mycket du har kvar procentuellt. Där fanns bra sammanfattningar efter varje kapitel. Testprov, filmsekvenser, bildspel (typ powerpoint) med jättebra sammanfattande info om de viktigaste datumen för året när vad är lovligt var, vilka kalibrar som används/ får användas till vad osv osv.
Så mitt högst subjektiva inlägg i frågan är: Helt klart E-jakt
PS. Jag tog mig även tid att "Copy/Paste" allt material (text och bilder) när jag läste det i datorn och har det nu i ett fint word-dokument utskrivet i en pärm för referensläsning när jag vill uppdatera mig på något. Men det är ju kanske lite overkill vad gäller tidsåtgång