Civilförsvarsförbundet har jättebra utbildningar i HLR / Första hjälpen och man bör gå dem regelbundet för att hålla det aktuellt.
Än en gång bra jobbat och du kan stryka "Besöka Ullared" från listan att göra innan man dör...

Lars skrev:Nu till en fundering:
Med tanke på den stora risken att de som befinner sig vid en trafikolycka i sin tur blir påkörda, tänker inte minst på de tre brandmän som mist livet på vägen i år, vad kan man själv göra innan blåljus anländer? Jag har inga problem att offra min kombi som sköld vid olycka, men hur skall jag ställa upp den?
Tvärs över syns lyset dåligt nattetid, och man vill väl inte blända genom att ställa sig mot trafiken? Självklart töms bilen.
Hur tänker ni?
MulenDag skrev:Har dubbla varningstrianglar, varselvästar (flera efter att ha sett hur folk irrar omkring vid en olycksplats) och LED orange blixtpuck i bilen. Tipset om att parkera lite snett med dimbakljus på var bra, memorerar det. Väljer nog dimljus eller halvljus fram. Inte fel att ställa en varningstriangel på mötande körbana vid smal väg heller.
/MD
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster