Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Plats för diskussion och tips om tv-serier och filmer med anknytning till survivalism. Även exempelvis böcker, spel och musik.

OBS: Posta inte länkar som kan vara tveksamma ur upphovsrättsligt perspektiv.



Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: The island
InläggPostat: sön 22 maj 2016, 09:22 
Offline
Konservöppnaren är min käraste ägodel.
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 20 mar 2014, 23:01
Inlägg: 211
The island, bear grylls program där inte bear grylls är med :up:

http://www.svtplay.se/video/8365109/the ... song-2-svt


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The island
InläggPostat: sön 22 maj 2016, 09:37 
Offline
Inte utan mina marshmallows!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 23 jun 2015, 12:59
Inlägg: 168
Ort: syd
Arnulv skrev:
The island, bear grylls program där inte bear grylls är med :up:

http://www.svtplay.se/video/8365109/the ... song-2-svt


kollar på det nu :) :up:

_________________
Survivor of earthquake skåne 2008


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The island
InläggPostat: sön 22 maj 2016, 12:01 
Offline
Kan man äta myror?
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 03 apr 2016, 20:49
Inlägg: 284
Ort: Göteborg
Är inne på slutet utav andra säsongen, mycket bra serie faktiskt.

_________________
Enda handboken du behöver i krissituationer "Rädda Livet" skriven av Anthony Greenbank.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The island
InläggPostat: sön 22 maj 2016, 16:50 
Offline
Är det en Twinkie?

Blev medlem: mån 27 dec 2010, 11:26
Inlägg: 361
Jag gillade serien. Kul att de hade delat upp män och kvinnor, så att kvinnorna inte kunde sola och åka snålskjuts på männens ansträngningar, männen som ivrigt skulle tävlat om kvinnornas gunst... :D

Så vad har vi lärt oss om överlevnad efter att ha sett serien? Vilka slutsatser landar vi i?

_________________
"”Medelklassen oroas. Deras rädsla är att de kommer leva ett sämre liv än deras föräldrar, och att de kommer att få se sina barn falla på den sociala stege som blivit allt svårare att klättra på”"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The island
InläggPostat: sön 22 maj 2016, 22:04 
Offline
Jag behöver inte springa fortare än lejonet som jagar oss, bara fortare än dig.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jul 2012, 17:44
Inlägg: 418
Var lite patetiskt att kvinnorna behövde hjälp att fatta att dom behövde dricka vatten. Och att dom sen städade upp sitt kaos kvällen innan Bear kom dit.
Och bland männen var ju han som fiskade så jäkla dryg varenda gång han fick en fisk, förvånande att inte fler lackad er.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The island
InläggPostat: mån 23 maj 2016, 10:03 
Offline
Är det en Twinkie?

Blev medlem: mån 27 dec 2010, 11:26
Inlägg: 361
Jo det slog mig också att folket fattade lite märkliga beslut. Men det kanske berodde på att de inte var fullt fungerande i skallen, efter extremt lite mat och dåligt med vatten? Antagligen sömnbrist också, även om männen löste det problemet så småningom.

Ja den skrytande fiskaren var irriterande, men samtidigt underhållande tycker jag. Jag störde mig mer på den grönsaksätande kvinnan i tjejgänget, som verkade snacka om sex hela tiden och drog snuskiga vitsar som bara hon skrattade åt...

_________________
"”Medelklassen oroas. Deras rädsla är att de kommer leva ett sämre liv än deras föräldrar, och att de kommer att få se sina barn falla på den sociala stege som blivit allt svårare att klättra på”"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The island
InläggPostat: tis 24 maj 2016, 20:14 
Offline
Inte utan mina marshmallows!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 23 jun 2015, 12:59
Inlägg: 168
Ort: syd
är på avsnitt 8 nu
underhållande serie, dessvärre är jag rätt säker på att den är riggad.
*Spoiler*
tjejerna har grisar på sin ö, kultingar som lämnar suggan för att hänga med människorna istället. och i avsnitt 8 då de fångat den större grisen, som blir livrädd då den sitter fast men som bara lunkar iväg då den kommit loss. - tyvärr jag köper inte det, är uppväxt på landet och jagar, ett vilddjur som gris hade sprungit iväg. i call bullshit



-----

att de tar dumma beslut är inte så konstigt, får man bara i sig 50-500 kalorier om dagen samt knappt något vatten, och till råga sover väldigt dåligt.
däremot kan man tycka att drivet för att få tag på resurser borde vara högre, speciellt för kvinnorna.

_________________
Survivor of earthquake skåne 2008


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The island
InläggPostat: ons 25 maj 2016, 17:18 
Offline
When your mind say impossible, possible still has a lot left
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 24 jul 2014, 14:49
Inlägg: 3199
Ort: Mälardalen
Sett första säsongen nu,

Inte utan att man blir rätt sugen på en månad på en söderhavsö med "none-inclusive" :D

_________________
Mindset of a winner: "The desire to win is important, but the will to prepare is vital."


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The island
InläggPostat: ons 25 maj 2016, 18:05 
Offline
Kan man äta myror?
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 03 apr 2016, 20:49
Inlägg: 284
Ort: Göteborg
Självklart är det mycket som är riggat i serien, konstigt vore det ju annars. det är spänning och underhållning som säljer, inte ett par trista gubbar och kärringar runt en lägereld. Skall påbörja säsong tre nu och man lever sig verkligen in i vissa situationer, alltid lika roligt att se dem lyckas med simpla grejer och alla som står och jubilar som om de vunnit vasaloppet.

Men jag kan själv tycka att detta är en utav de mest realistiska serierna kring överlevnad som inte är allt för vinklad, riggad eller förskönad. Har även ändrat uppfattning lite om piss-älskaren Bear Grylls, gött att man slapp att behöva lyssna på han i tid och otid. Han kommer in då och då med lite kommentarer som faktiskt stämmer för en gångs skull, han har blivit mycket bättre tycker jag.


Kommer detta till Sverige någon gång i framtiden så kan jag till och med tänka mig att söka...

_________________
Enda handboken du behöver i krissituationer "Rädda Livet" skriven av Anthony Greenbank.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The island
InläggPostat: tor 26 maj 2016, 17:13 
Offline
When your mind say impossible, possible still has a lot left
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 24 jul 2014, 14:49
Inlägg: 3199
Ort: Mälardalen
Påbörjat s02 nu, jösses.

Plågsamt att se.

_________________
Mindset of a winner: "The desire to win is important, but the will to prepare is vital."


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The island
InläggPostat: tor 26 maj 2016, 18:58 
Offline
Börjar få trångt i skafferiet

Blev medlem: tor 02 okt 2014, 22:24
Inlägg: 100
Jag är inne på säsong 3 och episod 4. Nu är det mixat killar och tjejer. Håller med om att det bitvis är extremt plågsamt att se och man blir starkt irriterad över hur de löser vissa av situationerna. Vilka otroligt korkade risker de tar. Misstänker också att det är en del som är riggat. "Vildsvinen" samt att de hittar fiskenät när de håller på att svälta ihjäl. De vildsvin jag känner kan man inte bara knata upp till sådär och sätta sig på. Strongt dock att killarna fångade en krokodil i s2! Det var lite imponerande.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The island
InläggPostat: mån 30 maj 2016, 13:22 
Offline
Konservöppnaren är min käraste ägodel.
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 20 mar 2014, 23:01
Inlägg: 211
Håller med att grisarna är definitivt inplanterade. Men dom hade gjort samma sak på männens ö. Jag tror dom gjorde det bara för att få dem och tittarna att inse, vill ni ha fläskkotletter till middag är det bara att ta fram kniven. Dom visade ju faktiskt en liten del när dom skar halsen av dem. Och att dom lär sig att kött utan kylskåp i ett fuktigt varmt land blir dåligt väldigt snabbt.

Och jag håller med om att dom tog extrema risker.

Sen får man inte glömma, alla dessa människorna ville bli utsatta för detta, så dom börjar ju med ett positivt tänk. Tänk om dom hade gjort battle royal av det hela, 16 random människor blir placerade istället ^^


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet