Beklagar sorgen och du är en god medmänniska Dweomer (Är ju inte direkt många som tar sig tid för en annan idag),
Visst springer dagens samhälle så fort att mänskligheten glömts bort... Och ansvar vill ingen ha eller ens se åt. Människan har blivit en handelsvara i dagens samhällssystem och hjälp får du endast om systemet eller bankerna kan tjäna på det, annars är du ett hinder... Märklig värld... Vi är varandras(Och vi vår egna) bästa hjälp och stöd, men beter oss i raka motsattsen på rov och själviskhet.
Och jag håller fullständigt med om att "döden" talas det alldeles för lite om både i allmänhet och på med varandra.
Hur vi än ser på det, är det något som är lika naturlligt i människans liv som födelsen. Samt på ett prepperforum, torde det vara mer aktuellt än på många andra ställen...
Sen är jag en

som vet med mig döden inte är riktigt vad vi lärs det vara och rädslor för det bör vi inte ha, alls. I min värld är människans liv mer som ett rollspel, där föraren av Kött-Jaggan byter farkost.
Absolut, anamma livet, lev, älska, men fly/ räds inte för saker som ändå är både naturligt och ofrånkomligt. Varför inte omfamna döden med, som en del av livet?
För egen del ahr jag med "erfarenhet" om att ha "sett" vad som väntar alla på andra sidan "rullgadinen", men slut tar det då inte...
Visst, att sakna en medresenär hör ju med till livet med. Däremot skulle jag självt ALDRIG önska att någon annan skulle gräva ner sig för mina egna gamla "trasor"/ "Kött-Jagga".
"Det är inte efter 65 du ska börja leva... När livet redan är dig nästan förbi"
Hellre med en prepper i skogen, än hundra advokater i storstan vid en systemhärdsmälta.