James Bonde skrev:Skogsbonde skrev:
Om man flyttar till sin BOL så får man börja se sig om efter en ny BOL...
Det är väl självklart???
Moment 22

James Bonde skrev:Skogsbonde skrev:
Om man flyttar till sin BOL så får man börja se sig om efter en ny BOL...
Det är väl självklart???
mrupert skrev:Vid händelse av krig har jag 20 minuters gångavstånd till ett skyddsrum som ej ligger i bostadsfastighet och är fullt utrustat av MSB nyligen. Vid någon typ av samhällskollaps eller liknande är planen bara att fylla bilen med all utrustning och åka norrut så långt det går och hitta nåt lämpligt. //MR
T-72 skrev:Då blir det sex gånger per år och är lagom mycket det.
Gargamek skrev:mrupert skrev:Vid händelse av krig har jag 20 minuters gångavstånd till ett skyddsrum som ej ligger i bostadsfastighet och är fullt utrustat av MSB nyligen. Vid någon typ av samhällskollaps eller liknande är planen bara att fylla bilen med all utrustning och åka norrut så långt det går och hitta nåt lämpligt. //MR
Nu verkar du veta nått som iaf jag inte vet, fullt utrustat skyddsrum?
T-72 skrev:Vad är lagom avstånd till BOL? Dvs vilka avstånd är rimliga om man ska med jämna mellanrum kunna åka, sova över en helg eller vecka och kunna fly vid behov.
Tänker man sig att bilen är oftast tankad att köra 50-60 mil utan att behöva tanka så är det man kunde satsa på.
Sen har vi problemet med att det skulle ta över tolv dagar för en vuxen människa att gå 50 mil.
Hur tänker du?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster