T-72 skrev:@jöns: tack för den långa och fantastiska svaret. Tacksam att du ville förmedla din kunskap.
Jag har lyckats komma ner från runt 117 kg ner till 102 kg efter cirka 13 månader av hårt träning. Har hängt många år på gymet men aldrig sprungit så därmed mina frågor.
Just nu klarar jag 2 km på strax över 10.25 min. Tio km springer jag på 1 timme och 15 minuter lugnt. Vågar inte pressa mig men kan utan problem komma ner till 1 timme och 5 minuter.
T-72 skrev:Att försöka öka pulsen viste jag inte om...jag faktiskt körde emot det du skriver och väntade på att pulsen ska gå ordentligt ner. Jag gick i tre minuter men egentligen kraften att springa igen var där efter två minuter när jag körde intervaller.
I min okunskap blev jag orolig när pulsen var konstant runt 180 bpm och saktade ner. Nej, jag har ingen problem med hjärtat och innan jag började tränna så undersöktes av tre olika hjärtläkare.
T-72 skrev:Jag insåg att jag gör något fel iom min VOX2 gick ner från 39 till 36 fast jag orkar springa längre.
T-72 skrev:Två km på 8 minuter är min drömgräns med tanke på ålder och vikt.
T-72 skrev:Helt åt helsike just nu...barnen sjuka konstant. Växlar mellan 39-41 grader den ena efter den andra. Jag har haft ont i halsen och bröstkorgen i flera veckor nu, lyckades smita en av mina anställda. Han blev så sjuk att han var sängliggande i en vecka. Då fick jag även arbeta hans timmar med...han var tillbaka igår efter nio dagar så det var min första lediga kväll;
Jag försöker vakta vikten och inte gå upp i vikt pga träningsbrist. Tappat en del muskler men ser bra ut och närmare min idealiska Mesomorph kropp efter att ha varit Endomorph under längre tid.
Det är nog bara att vänta ut sjukdomarna och sen börja igen...
T-72 skrev:Det med krämpor känner jag igen...pratade idag om att boka tid hos sjukgymnasten för min axel som gör ont.
Har man familj, barn eller några andra som man bor med känns underbart att iaf äta frukost ihop. Även om det tar 20% längre tid att komma till ens drömvikt så är den sociala viktigare, tycker jag.
Försöker inte ge upp och börjar nog springa nu på lördag. Tar väldigt långsamma fem km nu när snön är borta och ingen risk att man halkar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst