Jaha, kunde inte låta bli.
Gillar att träna och fundera och snacka runt ämnet.
Mitt allmäna mål är att vara i så bra form som möjligt för att inte bara orka med vardagens stress, utan så klart även att klara av mer påfrestande saker om det gör åt pipan.
Jag har tidigare skrivit att jag åtminstone vill kunna förflytta mig 25km utan problem med 25kg och vara fräsh när jag kommer fram.
Nu sedan hösten har jag satt upp som mål att vara med på Toughest i Malmö i Maj 2017.
På vägen dit tränar jag även så klart för andra mål.
Jag vill innan Maj persa 110kg i bänkpress och 15st chins samt på kuppen tappa några kilo.
Nåja, just nu denna veckan persade jag 105kg bänkpress, och klarade 14 chins, så det närmar sig.
Det som tyvärr ligger efter just nu är löpningen som är sorgligt efter

Men, jag har i alla fall börjat träna ben regelbundet, så det är en liten tröst.
I höst tänkte jag delta i min första Milruck om tid och plats passar.
Jag har turen att kunna träna på lunchen på jobbet, så jag brukar få ihop 3-5 pass i veckan.
Jag kör traditionell styrketräning varvat med lite cirkel/cross för att inte låta kroppen anpassa sig för mycket.
Jag fokar mycket på överkropp/hänga inför Toughest för att palla de hänghinder som finns i banan.
Shit vad klen man är! Måste banta bort minst 5 kg innan tävling...
Som enda kosttillskott kör jag med BCAA som jag upplever kortar ner träningsvärken med ca en dag.
Thats it. Inget annat, bara vanlig mat.
Nåja, lite om mig och träning.
//Tank