Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 17:47 
Offline
Jag har en ficklampa. Tror jag ...

Blev medlem: tor 10 aug 2017, 17:42
Inlägg: 11
Nu är den packad! Min väska för nästa vistelse på barnakuten och sedan vidare ett par dagar på vårdavdelning. När jag väl hade lagt fram alla sakerna enligt listan såg det massivt ut, men det får plats i en vanlig skolryggsäck som jag hittade billigt på stadium. Han får mat först när han kommer upp på avdelningen, vilket brukar ta minst tio timmar. Jag får ordna all min mat och dryck själv. Jag har också tagit med i beräkningen att jag inte är garanterad någon sömn, och alltså därför kan behöva mer mat än vanligt. Alla hygienförpackningar är av miniformat.

Deodorant
tandborste 2
mascara (ja, jag vill få känna mig lite fin)
torrschampoo
tandkräm
våtservetter för intimhygien
bindor

pocketbok till mig
Kalle Ankas Pocket

laddare med extra lång sladd, så att den räcker från sängen till vägguttaget
hörlurar

t-shirt 2
boxers
trosor
strumpor 2

energidryck
glass, frystorkad, en hemlighet som jag ska ta till som muta i nödfall typ ta blodprov, sätta nål
proteinbars 5
proteinshake 2
middag, frystorkad 2
gröt, frystorkad, 2
fruktpåse, frystorkad 2
spork

snus

panodil
nasonex (nässpray)
dimor (mot diarré)
novaluzid (dämpar magsyran)
hans medicin för tre dygn

200 kronor

penna
block

Utanpå ryggsäcken sätter jag en stor lapp där det tydligt står KOM IHÅG GOSEDJUR, MOBIL OCH ID, så att jag säkert får med mig min mobil och mitt id - att glömma favoritgosedjuret vore katastrof.

För vår del är det inte en fråga om ifall det skulle bli så att vi hamnade på barnakuten. Vi vet att vi kommer att hamna där, och vi vet att vi kommer att gå vidare för vård på en avdelning. Vi vet bara inte när, och hur bråttom det kommer att vara. När jag skulle planera den här ryggsäcken satte jag mig först och tänkte på vad jag har saknat alla de gånger vi har varit på sjukhuset. Jag har varit hungrig, så jag har saknat mat. Jag har känt mig som en grottmänniska när jag har gått och stressat och svettats i samma kläder i 48 timmar, med andedräkten från underjorden. Ingen sömn och för mycket stressat landstingskaffe har gett mig magsyra som kan etsa granit. Men vad jag framför allt har lärt mig är att ett uttråkat barn har mer ont. Sätt igång tecknat i mobilen, för det är riktigt bra smärtlindring. Många åkommor kan lindras med Kalle Anka, t.ex att behöva ligga med dropp eller en läskig inhalationsmask.

Är det här nu en onödig investering? Tänk om jag har spenderat alla dessa pengar och så ligger ryggsäcken och bara samlar katthår och damm till den dag han flyttar hemifrån? Ja, vore det inte idealiskt? Alla föräldrar köper en barnförsäkring (borde i alla fall). Alla spenderar dessa pengar i hopp om att aldrig någonsin få tillbaka investeringen. Ingen vill utnyttja sin barnförsäkring, för vem vill ha skäl till att göra det? Samma sak med denna väskan. Jag har investerat en dryg tusenlapp. Jag hoppas att det är fullkomligt bortkastade pengar.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 18:52 
Offline
Om jag kan bugga? Ut eller in?
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 26 mar 2013, 17:49
Inlägg: 539
Dina spenderade pengar har köpt dig en liten gnutta sinnesfrid så även om din BOB blir liggande (vilket vi hoppas att den blir) så har du spendrat slantarna klokt.

Bra jobbat!

_________________
I see a bad moon a-rising
I see trouble on the way
I see earthquakes and lightnin'
I see bad times today


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 18:59 
:up: Snabbt och bra jobbat! Bra med lapp utanpå också, i stressen är det lätt att glömma...

Att säkra sig mot otrevligheter eller lindra de man drabbas av kostar och på något sätt, om inte annat för det mentala välbefinnandet, är det nog bättre än att låta bli. Hoppas du inte behöver din rygga och hoppas den räcker till om du behöver den. Tur i oturen för Fenix att hen har en förutseende mamma! :)

/MD


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 19:07 
Bra! Nu hoppas vi att ryggan trots allt aldrig kommer till användning och att den och pocketböckerna hamnar på Myrorna en dag när Fenix är stor.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 19:45 
Bra och snabbt jobbat. Du är en omtänksam förälder. :)

Tecknat i all ära, men jag har läst att spel är en effektivare smärtlindring, speciellt VR men även vanliga teve-spel gör att man koncentrerar sig på spelet mer och det mildrar stressen och obehaget och till viss del smärtan också.
http://www.bbc.com/news/health-12297569

Nuförtiden kan man ju köpa ett "cardboard VR"-set till mobilen för 20kr och ladda ned gratisspel (med reklam då).
Bild
https://www.kjell.com/se/sortiment/mobilt/gadgets/vr-glasogon/linocell-vr-glasogon-for-mobilen-p96532?gclid=EAIaIQobChMIzte-3uLZ1QIV0MmyCh0jzQLWEAQYASABEgJyVvD_BwE

Att springa runt i ett vinterlandskap och ha snöbollskrig med pingviner låter mycket trevligare än att ligga i en sjukhussäng med massa nålar i sig och lyssna på vuxna som pratar. :|


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 20:12 
Offline
Jag har en ficklampa. Tror jag ...

Blev medlem: tor 10 aug 2017, 17:42
Inlägg: 11
Vilken cool idé! :) Det där har jag aldrig tänkt på. Hmm, tänk om jag köper det och inte säger något och så kommer vi till sjukhuset och det är bittra tårar men ta-daah titta vad mamma tar fram... Nu gör det inget att sjuksköterskan sätter nål i armen på dig för du är Hypnotiserad. Ha!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 21:31 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
Nja, lämna den inte liggande tills han bli myndig även om den aldrig skulle behövas. Du bör väl gå igenom den åtminstone en gång om året och byta ut mediciner som håller på att bli gamla, kläder han vuxit ur och liknande.

Personligen hade jag med mig föregångaren till en mp3-spelare när jag låg på sjukhus. Pippi Långstrump före och Bullerbybarnen efter operationen. (Ja, jag var vuxen.) Du kanske kan lägga in några bra ljudböcker på telefonen, om du har ett minneskort i den.

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: tis 15 aug 2017, 21:54 
Offline
-
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 03 jun 2014, 21:28
Inlägg: 2012
Ort: Skåne
Tummen upp :up: :)

//Tank

_________________
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: ons 16 aug 2017, 08:15 
Offline
My mommy always said there were no monsters - no real ones - but there are.
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 05 okt 2016, 15:22
Inlägg: 622
Ort: Urban sprawl
Vilken lejonmamma. Du är fantastisk!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: ons 16 aug 2017, 10:12 
Offline
Jag har en ficklampa. Tror jag ...

Blev medlem: tor 10 aug 2017, 17:42
Inlägg: 11
Tack


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: tor 17 aug 2017, 01:01 
Offline
Finns staden kvar?

Blev medlem: mån 27 jun 2016, 21:31
Inlägg: 981
Läste om din gummisnodds ätande katt! Spela in lite olika filmer när katten äter något gott. Sen kan du roa barnet med att gissa vad det är katten kommer att äta? Det får Tiden att gå på akuten. Men hoppas att ni inte hamnar där något mer. Kanske blir akuten på djursjukhuset med en katt...


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: tor 17 aug 2017, 20:31 
Offline
Undrar vilken som är bäst som arbetsgivare, Umbrella Corporation eller Skynet?

Blev medlem: fre 29 jul 2016, 10:48
Inlägg: 263
Det verkar vara väl använda pengar.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: fre 18 aug 2017, 11:47 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 31 dec 2015, 19:58
Inlägg: 1089
Ort: Västra Götalands län
Starkt jobbat, supermorsan!

_________________
3-3-3 Radio Plan


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bug To Barnakuten Bag
InläggPostat: sön 27 aug 2017, 21:34 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Blev medlem: tis 12 aug 2014, 20:48
Inlägg: 483
Ort: Stockholm
Bra jobbat.
Har något liknade efter inspiration från detta forum.
Jag har även med ett a4 som har viktiga telenummer, adresser, osv inskrivet på.
Barn Alvedon.

Tips om man vill få ner volymen på kläder så kan man vakuum förpacka dem.

Skickat från min E5823 via Tapatalk


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet