Zombie skrev:Man behöver ju inte köpa mer än ett visst antal fotogenvärmare, vattendunkar och radioapparater för att ha det som behövs av det. Det är inte som vanlig mjölk som förstörs ganska fort...
Sant, tänkte kanske inte hela vägen där... Dock är ju prepping som modegrej relativt nytt, det har ju verkligen fått en uppsving bara det senaste året, och ännu har jag knappt sett en människa komma kånkande till kassan med dunkar, exvis. Nåväl!
Jojjenda skrev:Jag tycker man ser tydliga tendenser här på forumet att många som går in hårt för preppning mår dåligt i någon omfatting. Det blir ett sätt att hantera ångest på tror jag.
Skriver under på den! Det är dock en berg- och dalbana, detta att preppingen hanterar ångest. Ibland, när man gör något riktigt stort och bra, vare sig det är en investering eller en livsstilsförändring eller annat, så känns det bra. Andra gånger blir själva preppingen ångestframkallande i sig, att försöka förbereda sig för saker som kanske ligger hundra år fram i tiden.