Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Ficklampor, bärbara sökstrålkastare, lysdioder, nödbelysning, batterier, batteriladdare, USB-laddare och batteribankar.



Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Convoy ficklampor
InläggPostat: lör 02 dec 2017, 21:30 
Offline
Strömavbrott? Hjälp!

Blev medlem: lör 02 dec 2017, 12:51
Inlägg: 7
Ort: Malmö
Nån här som också gillar convoys extremt prisvärda ficklampor ? Tycker för pengarna så finns det nog inget bättre har alltid gillat olight och nitecore men 100$ eller mer för en ficklampa när man kan för en bråkdel få samma lumens är svårt att stå emot. Sålde min olight m22 när jag på prov köpte hem en c8 som visade sig vara bättre o billigare. Har för tillfället 2 convoy c8, 1 s2+ och nu väntar jag på den stora bjässen l6 som dom flesta säkert känner till ska lysa upp emot hela 3800 lumens, galet! :shock:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Convoy ficklampor
InläggPostat: sön 03 dec 2017, 14:35 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: sön 04 sep 2016, 19:16
Inlägg: 43
Jag har varit sugen på Convoy men de finns i så många olika utföranden och med olika dioder, så jag har liksom inte kommit till skott då det verkar krävas lite research för att hitta den man behöver mest.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Convoy ficklampor
InläggPostat: sön 03 dec 2017, 22:00 
Offline
Borgmästare i Jericho

Blev medlem: lör 08 okt 2016, 17:50
Inlägg: 246
Convoy är fina ficklampor till bra pris. Han handlat många av dessa och brukar ge bort eller sälja vidare av dessa till någon som vill ha en billig ficklampa som levererar. C8 fanns för 10$ i veckan och S2+ för 7$. Dessa tillsammans med BLF A6 känns väl som de mest prisvärda av budgetlampor men med lite kvalitet man kan handla.

Sen om vill ha en nyare diod och mjukvara kostar det lite mer. Men även dessa brukar ha humana priser.

_________________
That's it, man. Game over, man. Game over! What the fuck are we gonna do now? What are we gonna do?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Convoy ficklampor
InläggPostat: mån 04 dec 2017, 01:31 
Offline
Bor numera i en bunker

Blev medlem: ons 18 maj 2016, 21:15
Inlägg: 874
Jag har lite för många lampor. Däribland Convoy och BLF A6. har två olika C8-lampor, gillar inte utförandet. Convoy S2 är bra BLF A6, smaksak vilken man föredrar.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Convoy ficklampor
InläggPostat: mån 04 dec 2017, 11:45 
Offline
When your mind say impossible, possible still has a lot left
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 24 jul 2014, 14:49
Inlägg: 3199
Ort: Mälardalen
C8 med XPL-HI och senaste drivern är min go-to lampa i många sammanhang.
BLF A6 uppfyller allt annat.

Extremt bra prestanda per krona imho.

_________________
Mindset of a winner: "The desire to win is important, but the will to prepare is vital."


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Convoy ficklampor
InläggPostat: mån 04 dec 2017, 15:23 
Jag har också några Convoy C8, men gamla med XM-L eller XM-L2 LED. Kunde kanske vara kul med nyare diod...

Det trista med BLF-A6 är att jag egentligen inte känner något behov av en ny lampa. De få gånger jag köpt en ny lampa efter den så har jag blivit besviken. Mina små BLF-A6 är ju bättre! Fortfarande efter ett par år. Nästan otroligt...


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Convoy ficklampor
InläggPostat: mån 04 dec 2017, 22:48 
Jag några olika, det jag saknar i sortimentet är väl några diskretare EDC-lampor med 18350-batterier, och sen är klick-knappen väl trist. Gillar inte heller lampor där man måste klicka sig mellan olika lägen. Föredrar Zebralights som hittills har helt outstanding ljusvalsfunktioner.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Convoy ficklampor
InläggPostat: tis 05 dec 2017, 00:42 
Offline
Bor numera i en bunker

Blev medlem: ons 18 maj 2016, 21:15
Inlägg: 874
Harmklinga skrev:
Jag några olika, det jag saknar i sortimentet är väl några diskretare EDC-lampor med 18350-batterier, och sen är klick-knappen väl trist. Gillar inte heller lampor där man måste klicka sig mellan olika lägen. Föredrar Zebralights som hittills har helt outstanding ljusvalsfunktioner.

Vad ska man ha istället för klick? Vrid? Det gillar jag betydligt mindre iaf.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Convoy ficklampor
InläggPostat: tis 05 dec 2017, 00:52 
pre skrev:
Harmklinga skrev:
Jag några olika, det jag saknar i sortimentet är väl några diskretare EDC-lampor med 18350-batterier, och sen är klick-knappen väl trist. Gillar inte heller lampor där man måste klicka sig mellan olika lägen. Föredrar Zebralights som hittills har helt outstanding ljusvalsfunktioner.

Vad ska man ha istället för klick? Vrid? Det gillar jag betydligt mindre iaf.


Halvklick för momentary istället för att den aktiveras först när man släpper upp knappen, och som Zebralight med funktionsvalen. https://youtu.be/FGuSiwIoOU0?t=135


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Convoy ficklampor
InläggPostat: tis 05 dec 2017, 02:53 
Offline
Finns staden kvar?

Blev medlem: mån 27 jun 2016, 21:31
Inlägg: 981
Visst har Zebralight smidigt UI men jag saknar en lampa med kanska två knappar en on/off och en på sidan med div funktioner?
Skulle även vilja ha en modell som du kan programmera och ställa in via laddkabeln micro usb. Typ som man gör med routrar, m.m. Surfar in och kan ställa div i lampan även ladda sparade konfigurationer.
Som det är nu så vill man ha den ena för ljuset, andra för batterityp och den tredje modellen med skapligt UI. Får köpa 3st och limma ihop.
Någon som vet var man hittar dessa lampor?
Har bfl6, nitecore, fenix, lumitop...
Blir lätt tokig med hur olika alla lampor fungerar. Måste nästa ta fram manualen ibland. Vore bra om man kunde ställa in en typ av funktion på alla!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Convoy ficklampor
InläggPostat: tis 05 dec 2017, 10:15 
Oveready B.O.S.S är ju programmerbar. Convoy har en men där finns det vara ett antal färdigprogrammerade paket att välja mellan.

Jag vill inte ha två knappar heller. Jag vill bestämma innan jag tänder lampan vilket läge den tänds i. Föreställ sig att du står post vid en väg. Först kommer en fotkängare som ska visa ID, du tänder lampan på moonlightläge, vill du uppmärksamma ankommande fordon och tänder lampan på max och pendlar man lampan, sen ska du söka av ett fordon och när du ska kolla bagage och handskfack vill du ha nåt mellanläge kring 40 lumens. Mellan olika arbetsmoment vill du inte behöva bläddra mellan lägena. I synnerhet inte om du plötsligt hör ljud i skogen vid sidan av precis när du kollat ett ID.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Convoy ficklampor
InläggPostat: tis 05 dec 2017, 10:56 
Offline
Skärmskyddsmäklare
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 03 apr 2016, 11:35
Inlägg: 303
Harmklinga skrev:
Oveready B.O.S.S är ju programmerbar. Convoy har en men där finns det vara ett antal färdigprogrammerade paket att välja mellan.

Jag vill inte ha två knappar heller. Jag vill bestämma innan jag tänder lampan vilket läge den tänds i. Föreställ sig att du står post vid en väg. Först kommer en fotkängare som ska visa ID, du tänder lampan på moonlightläge, vill du uppmärksamma ankommande fordon och tänder lampan på max och pendlar man lampan, sen ska du söka av ett fordon och när du ska kolla bagage och handskfack vill du ha nåt mellanläge kring 40 lumens. Mellan olika arbetsmoment vill du inte behöva bläddra mellan lägena. I synnerhet inte om du plötsligt hör ljud i skogen vid sidan av precis när du kollat ett ID.


Tydligen behöver du en HDS EDC Rotary, den har precis de funktionaliteter du efterfrågar, och fler.
Världens bästa ficklampa om du frågar mig...

Den har ersatt alla mina andra lampor i det dagliga bärandet, visst finns det speciallampor som gör vissa moment bättre men finns ingen lampa som är lika allround som den.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Convoy ficklampor
InläggPostat: tis 05 dec 2017, 22:45 
Jag är supernöjd med min Zebralight faktiskt. Och sen har jag några andra lampor, allt från Surefire till Convoy så jag har så jag klarar mig.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Convoy ficklampor
InläggPostat: ons 06 dec 2017, 01:29 
Offline
Finns staden kvar?

Blev medlem: mån 27 jun 2016, 21:31
Inlägg: 981
NU är jag inte med? Har zebralight de funktioner du efterfrågar Harmklinga?
Har beställt en Emis D4 får räcka med ficklampor sen på ett tag.
Ingen som har ändrat i BFL 6 programkoden?

Edit
”Tydligen behöver du en HDS EDC Rotary, den har precis de funktionaliteter du efterfrågar, och fler.
Världens bästa ficklampa om du frågar mig...”
Billig grej 3000kr innan den är hemma i Swedala.
Jag som behöver 3-5 st. Får köpa triss!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Convoy ficklampor
InläggPostat: ons 06 dec 2017, 23:52 
Jepp den funkar så. Kolla klippet ovanför.


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet