EssBe skrev:Skall man jobba med grövre dimensioner så tror jag att man typiskt vill ha fram verktygslådan med riktiga skruvmejslar, avbitare, skalare och krimptänger och lite annat också... Iaf jag...
EssBe skrev:Återkommer när jag testat lite...
EssBe skrev:Fick hem en idag... Jag har inte testat ännu, men 2,5 mm2 verkar vara ett rimligt maximum. AWG 12 är ju ca 3,3 mm2.
Det handlar verkligen om ett mini-multitool!
Det skulle säkert gå att slipa/fila upp urtagen för att anpassa till att skala lite större dimensioner, kanske upp till 4 mm2, men själva verktyget är så litet att det kan vara svårt att dra med någon större kraft. Och det skulle kanske försvaga tången.
Passar nog bäst för elektronik och lättare elarbeten. Byta stickkontakter eller koppla lampor och liknande. Men då verkar den passa riktigt bra!
Återkommer när jag testat lite...
Skall man jobba med grövre dimensioner så tror jag att man typiskt vill ha fram verktygslådan med riktiga skruvmejslar, avbitare, skalare och krimptänger och lite annat också... Iaf jag...
EssBe skrev:Jag har gjort lite lättare elarbete. Fixat trasig 2-fas jordad förlängningssladd och bytt stickkontakt i en handöverfräs med UK-kontakt.
Fungerade bra med Squirt ES4 som enda verktyg. Men det hade fungerat bättre med mina vanliga skruvmejslar och mina vanliga tänger/skalare, men slutresultatet blev detsamma. Tog kanske 10%-20% längre tid.
pre skrev:Ursäkta va, tvåfaskabel? Vad är det? handikappad trefaskabel?
EssBe skrev:Jag har gjort lite lättare elarbete. Fixat trasig 2-fas jordad förlängningssladd och bytt stickkontakt i en handöverfräs med UK-kontakt.
Fungerade bra med Squirt ES4 som enda verktyg. Men det hade fungerat bättre med mina vanliga skruvmejslar och mina vanliga tänger/skalare, men slutresultatet blev detsamma. Tog kanske 10%-20% längre tid.
Återvänd till Utrustning i allmänhet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst