Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Odlingsåret 2018
InläggPostat: ons 11 jul 2018, 16:50 
Offline
There's no fate but what we make for ourselves
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 29 sep 2017, 17:06
Inlägg: 629
Omnivore skrev:
Jordärtskockorna håller sig på sin plats vid entrétrappan där de är omgärdade av trädgårdsgångar. Vitlök, röd + gul lök, vaxbönor, flageolet och blomsterbönor växer och frodas. Av morot och salladslök blir intet. Bärbuskarna är unga och ger god men liten skörd. Gräsmattan ser ut som en öken. Vattnar bara blommor, bär och grönsaker.
Ömsom vin ömsom vatten mao. :lol:

Samma här: fina salladsblad/morötter/spenat ... brun, förskräcklig gräsmatta :D

_________________
We know some people do incredibly stupid and unpredictable things. But if we haven’t planned for that incredibly stupid or unpredictable thing, maybe we end up being the stupid person, and a victim of the unpredicted thing.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Odlingsåret 2018
InläggPostat: sön 22 jul 2018, 17:05 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet

Blev medlem: ons 13 aug 2014, 21:21
Inlägg: 715
Jeg bor på en svært kupert naturtomt og dyrker der i en mix av dyrkefilosofier og stiler jeg har lest om. 1/4 Acre Farm, backyard homesteading, høybed, veksthus, hugelkultur, Garden of Eden, non tread, jeg har tatt litt herfra og litt derfra. Det gjør at jeg kan dyrke mer intensivt og det blir lettere å vanne. Siden jeg har klart å vanne ofte nok, så er det nesten Edens hage her.

Jeg har allerede lenge høstet tomater, bær, agurker, squash, sukkererter, chili, mangold, savoykålblader, diverse flerårige, spinat, salat, redikker, solsikker og sikkert mer. Nå er vi i gang med rødbeter, sylteagurker og noe bønner og mye annet. Mange av grønnsakene er svært store selv om de står tett og jeg dyrker mye i høyden og mye høye planter. Druene er allerede store og jeg vil tro at vi vil få minimum 15l druer på den største planten år.

Det tar mye tid til vanning, men solen og varmen har gitt meg kjemperesultater i år.

...men gressplenen her er brun med :lol:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Odlingsåret 2018
InläggPostat: mån 23 jul 2018, 06:34 
Offline
My mommy always said there were no monsters - no real ones - but there are.
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 05 okt 2016, 15:22
Inlägg: 622
Ort: Urban sprawl
Crusoe skrev:
... Jeg har allerede lenge høstet tomater, bær, agurker, squash, sukkererter, chili, mangold, savoykålblader, diverse flerårige, spinat, salat, redikker, solsikker og sikkert mer. Nå er vi i gang med rødbeter, sylteagurker og noe bønner og mye annet. Mange av grønnsakene er svært store selv om de står tett og jeg dyrker mye i høyden og mye høye planter. Druene er allerede store og jeg vil tro at vi vil få minimum 15l druer på den største planten år.


Det var fantastiskt! Bara att gratulera. :up: Hur lyckas du förvara allt utan att det blir ödelagt?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Odlingsåret 2018
InläggPostat: mån 23 jul 2018, 10:52 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet

Blev medlem: ons 13 aug 2014, 21:21
Inlägg: 715
Omnivore skrev:
ur lyckas du förvara allt utan att det blir ödelagt?

Vi sylter, safter, fryser, tørker og hermetiserer. I tillegg selger frugan litt, noe gis bort og vi spiser ferskt.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Odlingsåret 2018
InläggPostat: mån 03 sep 2018, 19:26 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet

Blev medlem: ons 13 aug 2014, 21:21
Inlägg: 715
Det som er trasig nå er jo at odlingsåret nærmest er over :cry: . Som vanlig har jeg ikke planter som er klare til å ta over, så nå er det bare nedhøsting igjen og den er jo nesten klar...

Mitt tidligere prosjekt med vinterdyrking blir fortsatt i år, men ikke i det omfanget jeg hadde planer om. En plante jeg har dyrket i år, som jeg ser frem mot å jobbe videre med er Sikori. Sjekk ut denne om ikke den er kjent.

August er knapt slutt og det er nesten odlingene med. Man får bare begynne å forberede neste år da :D


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet