Tank skrev:Svårt, speciellt i skog utan ljus eller andra hjälpmedel
Mitt mörkerseende är dessutom kass med stigande ålder, så jag undviker om möjligt snabba förflyttningar när sikten är dålig.
Jag håller med om att låglinjer och skydd och skyl vid mörkerförflyttning är att föredra, men jag har många gånger kommit fram både mycket senare och mycket blötare när jag rört mig i låglinjen.![]()
Tipset annars är precis som andra påpekar att om möjligt låta det ta tid.
//Tank
Blondie skrev:Jaa att hitta hem i mörker är ju definitivt en superfördel..
Det sorliga är att många hittar knappt i sitt eget hus/lägenhet trädgård i totalt mörker..
Hur många har inte slagit sig på väg till toan i mörkret, bara för att någon i familjen har lämnat ettpar skor framme.![]()
Zombie skrev:Jag brukar inte tända lyset om jag vaknar mitt i natten och behöver på toaletten. Det är inget problem att navigera till badrummet, även om jag vill ha litet ljus när jag gör det jag ska. Men det är ju inte riktigt mörkt. Det kommer in ljus så att man vet var fönstren finns och kan orientera efter det. Om det vore en mulen höstnatt och strömavbrott även i närmaste stad skulle man kanske inte få in så pass ljus att nattvana ögon skulle utskilja fönstren.Blondie skrev:Jaa att hitta hem i mörker är ju definitivt en superfördel..
Det sorliga är att många hittar knappt i sitt eget hus/lägenhet trädgård i totalt mörker..
Hur många har inte slagit sig på väg till toan i mörkret, bara för att någon i familjen har lämnat ettpar skor framme.![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster