Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Lättviktsmultitool?
InläggPostat: tis 17 jul 2018, 13:16 
Offline
Var i hela friden är stormköket?
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 16 jul 2018, 09:28
Inlägg: 49
Haft en Leatherman PS i många omgångar. Enda problemet är att jag tappar bort dessa men det är fint att ha ett tool man kan ta på flygplatser också. Även om jag gillar större multitools så har man aldrig med sig dessa då man väl behöver dem.

Tyvärr dyr numera eftersom USA-import är svårare.

Gerber Dime Travel Bladeless Multi-Tool såg väldigt intressant ut också.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Lättviktsmultitool?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 17:50 
Offline
Nykomling

Blev medlem: mån 11 feb 2019, 19:26
Inlägg: 1
Jag köpte för ett tag sedan mitt första multiverktyg, en helt okej tång från Asaklitt, men alldeles för tung och otymplig för EDC. När jag märkte hur mycket jag använde det när jag väl hade införskaffat det, så blev jag sugen på något jag kunde ha i fickan i stället för väskan, vilket tyvärr inte var möjligt med den här tången, så jag beställde en Gerber Dime som jag är mycket nöjd med (förutom saxen, som jag tycker är dålig).
Men nu ville jag även ha något fullstort och jag har fastnat för verktyg med bitsadapter. Till slut valde jag en billig variant i form av Baladeo Processus med bitsadapter, men den vill jag nu komplettera eller byta ut mot en Leatherman Skeletool, eftersom Baladeon redan första dagen visade sig sakna den stabilitet som krävs för att kunna dra åt skruvarna ordentligt. Borde ha kört på Skeletool direkt, men dumsnålheten vann. Egentligen vill jag mest ha en Leatherman Wave, men det får vänta tills ekonomin är bättre.

Skeletool har egentligen allt jag vill till EDC: vettig vikt, sax, bra tång, fickklämma, och bitsadapter


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet