Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 277 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 09:36 
Offline
Konservöppnaren börjar bli utsliten. Igen!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 jan 2010, 14:56
Inlägg: 2646
ArcticFox :up:

Stå på dig


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 09:46 
Palle500 skrev:
Är nog som så att Artic fox m.f.l "vill" höra dessa felaktigheter, för dom bekräftar deras åsikter helt perfekt och efter tillräckligt många bekräftelser via Internet så tror man på detta till 100%.
Kallas ibland för indoktrinering i andra sammanhang.


Precis tvärtom faktiskt. Jag var lika oroad över klimatet som många andra i denna tråd är. Men när du hör ett larm att om tio år händer X, och sen tio år passerar och det händer inte ett skit, då måste man börja fundera själv. Då gräver man djupare och ser lögnerna, sen gräver man ännu djupare och börjar se varför. Osv.

De som "vill" höra felaktigheter, det är klimatalarmister vars favoritpartis existensberättigande hänger på det. Det är indoktrineringen.

Man kan se det i hur upprörda de blir när de inte får in alla människor i samma fålla, då rubbas deras värld lite grann.

En gång var jorden platt enligt samma typ av människor som inte vågar eller klarar att ifrågasätta "det som alla är överens om".


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 09:47 
takiman skrev:
ArcticFox :up:

Stå på dig


Tack tack.

Sanningen vinner alltid. :up:


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 10:14 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Arctic Fox skrev:
Precis tvärtom faktiskt. Jag var lika oroad över klimatet som många andra i denna tråd är. Men när du hör ett larm att om tio år händer X, och sen tio år passerar och det händer inte ett skit, då måste man börja fundera själv. Då gräver man djupare och ser lögnerna, sen gräver man ännu djupare och börjar se varför. Osv.

De som "vill" höra felaktigheter, det är klimatalarmister vars favoritpartis existensberättigande hänger på det. Det är indoktrineringen.

Man kan se det i hur upprörda de blir när de inte får in alla människor i samma fålla, då rubbas deras värld lite grann.

En gång var jorden platt enligt samma typ av människor som inte vågar eller klarar att ifrågasätta "det som alla är överens om".


Det vore väldigt trevligt om du har rätt. Att det inte finns något klimathot. Snälla, visa att jag har fel!

Du har gett några exempel på saker som du menar är tio år gamla larm som borde infriats vid det här laget. Men när jag tittar närmare på det, med hjälp av DINA länkar, så verkar det inte stämma. Det du länkar till tycks inte kunna styrka det du påstår. Det visar sig att det är en halmgubbe. Flera halmgubbar. Du påstår att "alarmet" säger något som det vid närmare kontroll inte var vad som faktiskt sades.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

Det borde vara enkelt att visa att jag har fel. Allt du behöver göra är att faktiskt styrka dina påståenden! :smack:

Men, som jag sagt innan, om exempelvis Al Gore visar sig ha sagt något som inte stämmer, eller rent av någon klimatforskare, innebär det att klimathotet är falskt? Att alla klimatforskare har fel?

Gäller det samma om någon enstaka klimatskeptiker har fel? Innebär det att alla klimatskeptiker har fel?

När det gäller ovilja att höra felaktigheter tycks du vara expert. Jag har upprepade gånger visat hur du tycks argumentera mot dig själv, att du hänvisar till källor som säger raka motsatsen till det du påstår eller framför vad som tycks vara typiska halmgubbar. Och du bara struntar i det?

Vad menar du med detta påståenden:

Citera:
En gång var jorden platt enligt samma typ av människor som inte vågar eller klarar att ifrågasätta "det som alla är överens om"


Menar du att det på något sätt skulle styrka att klimatforskningen har fel? Eller menar du att jorden faktiskt var platt? Eller vad är det du försöker säga med det?

Vilka var det som hävdade att jorden är platt, vilken typ av människor var det, och när hävdades det?

_________________


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 14:21 
Offline
Har proppen gått? Det lyser inte hos grannarna heller.
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 26 aug 2018, 05:15
Inlägg: 67
Ort: Skåne
Vilken enkelriktad diskussion där bara EssBe tillför något sansat som även kan styrkas, samt har en ifrågasättande attityd vilket är viktigt om man inte vill vara en del av fårket.

_________________
"Ta med en kniv, rädda ett liv."


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 16:06 
https://www.investors.com/politics/edit ... ing-scare/

https://realclimatescience.com/2017/02/ ... cientists/

Etc...


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 16:13 
Mad Max skrev:
Vilken enkelriktad diskussion


Det brukar bli så i diskussioner om miljö. Nästan som om det vore religion.

De som tillber den "rätta tron" ser sig tvingade att skriva hela biblar som bara de själva läser.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 18:13 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Arctic Fox skrev:


The Stunning Statistical Fraud Behind The Global Warming Scare

Oj, oj, oj. Nu blir jag nervös. Nej. Jag bara skojar. Mönstret tycks vara väl etablerat nu. Mer av samma som innan...

Jag gissar att AF, genom länkarna, försöker göra gällande att NOAA fuskar med sina mätdata för att få det att se ut som att den globala uppvärmningen är värre än vad den faktiskt är. Bedrägeri alltså? :(

Men å andra sidan kanske AF istället vill hjälpa mig genom att länka till ett par sidor med bedrägliga och lögnaktiga halmgubbar? :surprised:

Det är oklart vilket eftersom AF bara länkade utan förklara varför. :hm:

En kort video (1:26) som förklarar snabbt varför länkarna är bedrägliga och lögnaktiga halmgubbar:



Vill du veta mer kommer här en mer detaljerad förklaring:

Det är helt riktigt att NOAA har korrigerat sina mätserier för att rätta till systematiska fel vid mätningarna. Det innebär att gamla råa mätdata för landtemperaturer har justerats så att de i genomsnitt sänkts. Det gör att mätserierna för temperaturer på land nu visar att den globala uppvärmningen är större än man tidigare trott.

Eftersom de gamla mätdata finns kvar går det enkelt att visa hur stor skillnaden är mellan de gamla och de nya korrigerade mätserierna för landtemperaturerna.

Här visas hur korrigeringarna påverkade mätserierna för globala landtemperaturer:
Bild

Observera att det lokalt kan vara mycket större korrigeringar än vad som visas i diagrammet ovan.

Det tycks alltså som att NOAA mycket riktigt korrigerat sina mätserier så att det ser ut som den globala uppvärmningen blev värre. Det framkommer tydligt av diagrammet ovan. Ooops! Kan detta vara bedrägeri och fusk? :shock:

Vänta lite innan du tror det...

Det finns andra temperaturer att korrigera än bara landtemperaturerna; Temperaturerna till havs. Det visar sig att de temperaturerna i genomsnitt behövde korrigeras åt ANDRA hållet. Alltså de gamla råa mätdata visade att det var för kallt. Korrigeringen gör att det ser ut som den globala uppvärmingen blev mindre. Konstigt, eller hur?

Bild

Väger man samman temperaturerna för hav och land, till globala temperaturer, kommer man fram till följande jämförelse:

Bild

Resultatet av NOAA:s "bedrägliga fusk" blev alltså att den nya mätserien visar att den sammanlagda globala uppvärmingen är MINDRE efter korrigeringen.

Alltså återigen exakt motsatsen till vad jag gissar(?) att Arctic Fox ville få oss att tro genom att länka till sidor som återigen sprider bedrägliga och lögnaktiga halmgubbar.

Vill du veta ändå mer så är här min källa:

https://www.carbonbrief.org/explainer-h ... re-records

_________________


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 18:46 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Arctic Fox skrev:
Mad Max skrev:
Vilken enkelriktad diskussion


Det brukar bli så i diskussioner om miljö. Nästan som om det vore religion.

De som tillber den "rätta tron" ser sig tvingade att skriva hela biblar som bara de själva läser.


Aha!

Det förklarar varför du inte reagerar på mina svar på dina inlägg? Du läser inte mina inlägg! Du kanske inte ens läser annat än rubriker på de sidor med massor av text du länkar till? Det förklarar en del...

Men vänta lite nu... Om du inte läser vad jag skriver, hur kan du då veta något om vad jag skriver? Jag kanske håller med dig!

:hm:

_________________


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 19:14 
Bild


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 19:15 
EssBe skrev:
Jag kanske håller med dig!


Den dagen kommer.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 20:08 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Arctic Fox skrev:
EssBe skrev:
Jag kanske håller med dig!


Den dagen kommer.


Jag hoppas det innerligt. Förstå det: Jag vill inte att klimathotet är sant! Men hittills tror jag inte att du lyckats göra ett enda inlägg här som jag inte kunnat visa var felaktigt och/eller säger emot dig själv.

Inte ett enda! :|

Korrigera mig gärna om jag har fel. Ooops, det kan du ju inte eftersom du inte vill/orkar(?) läsa mina svar till dig. :smack:

_________________


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: tor 14 feb 2019, 20:24 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Arctic Fox skrev:
Bild


Jag vet inte varför du postade detta? Men jag vill passa på att påpeka vad diagrammet visar:

Koldioxidhalten ökade ca 10% under tipsperioden diagrammet visar.
Under samma period ökade temperatur-anomalin ca 30%.

Det är enkelt att ändra skalor på diagram...

_________________


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: fre 15 feb 2019, 22:23 
Offline
Ingen fara, jag har ett gem i fickan!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 28 maj 2013, 16:13
Inlägg: 1734
EssBe skrev:
Jag gissar att AF, genom länkarna, försöker göra gällande att NOAA fuskar med sina mätdata för att få det att se ut som att den globala uppvärmningen är värre än vad den faktiskt är. Bedrägeri alltså? :(

Tony Heller satte ut en video för fem dar sen där han berättar vad han tycker är fel med mätdatan.
https://www.youtube.com/watch?v=pgk3xFHvWLE
12 minuter lång, det viktigaste framgår från de första ~9 minuterna.

Sant eller falskt?
Tony Heller har fel för att... (fyll i här).

_________________
borrow, spend & pretend
Confidence - the feeling you have before fully understanding the situation.
3-3-3 Radio Plan


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Miljöförstöring och klimatpåverkan, hot mot jorden?
InläggPostat: fre 15 feb 2019, 23:23 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Jaakko skrev:
12 minuter lång, det viktigaste framgår från de första ~9 minuterna.

Sant eller falskt?
Tony Heller har fel för att... (fyll i här).


På 9 minuter hinner man säga mycket.

Kanske skulle jag kunna bemöta och vederlägga allt han säger, men innan jag har gjort det har han gjort två nya YT-klipp med mer av samma.

Kan du inte välja ut ETT av alla de påstående som han gör. Gärna ett som verkar extra viktigt. Så kan jag försöka granska det. Eller ändå hellre söka och se om någon annan redan har bemött påståendet...

Jag känner till TH lite från en lite märklig "debatt" han hade nyligen med en av mina allra största idoler och förebilder (men jag är en ynklig mask i jämförelse) på YT: potholer54.


_________________


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 277 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet