Vad gör ni för ert miljötänk?

Här snackar vi om det tänkesätt man behöver ha för framgångsrik överlevnad, hur man implementerar det i vardagen och hur man kan ha nytta av det i vardagliga icke överlevnads situationer.

Re: Vad gör ni för ert miljötänk?

Inläggav Daltorpet » tor 04 apr 2019, 02:21

somvanligt skrev:Alltså jag bäddar ju min säng varje dag (tar hand om mitt närområde) men jag ser det inte som prepping. Det låter bra det du gör, jag bara läser med en blank blick liksom för att jag inte ser kopplingen.

Jag tänker så här: Vi tar en familj som bor i ett lägenhetsområde för att det verkar vara så många survivalister bor. Man kan dels förbättra miljön i själva lägenheten men också på området utanför. Dels på gårdsplanen men också på gatan och med fler komplex.

Det här är några exempel som några vänner gör.

1: De städar och håller rent på gården och i lägenheten. De ser till att saker inte står i vägen för hiss eller utgång.

2: De har med tillåtelse av värden byggt en eldplats på den gemensamma gården.

3: De försöker skapa grannsämja och en gemenskap.

4: De tar fram alternativa lösningar för el till lägenhetshuset. De skissar nu på solpaneler samt vindturbiner.

5: De ser till att minska risken för skadedjur

Egentligen har de ingen skyldighet att göra något av det där. De kan sitta i sitt skafferi med sina vattendunkar och konserver hela tiden om de vill. Men de är övertygade att de här större möjligt att klara sig om de tänker större än de själva. Dels genom att förbättra miljön i närområdet men också nå ut till andra.
Daltorpet
Inte utan mina marshmallows!

Föregående

Återvänd till Överlevnadstänkande.