lupl skrev:Är det någon som har preppat klart?
Eller man kanske inte blir färdig..?
Zombie skrev:Tja, om man har skaffat ett riktigt stort matförråd så måste det i alla fall underhållas.
Och det kommer nya bättre prylar efterhand. Solpaneler, powerbanks och annat trevligt utvecklas. Vad man eventuellt köpte för 5 år sedan kanske skulle vinna på att bytas ut.
Odling blir aldrig klart, måste underhållas varje år. Och nya frösorter kommer varje år om man söker brett. Nyligt upptäckte jag dessutom att en liten planteringsspade som jag trodde skulle räcka i min livstid var svårt rostig så jag fick slänga den. Tycks minnas att den var ganska dyr men jag har förstås haft den i bra många år.
Fast jag antar att man så småningom blir för gammal och svag. Om man knappt klarar att ta sig mellan sängen och toaletten själv är det inte så stor idé att ha tiolitersdunkar med vatten att rotera. Fast å andra sidan, när vanlig is blir en stor fara och ett allvarligt hot är det ju än viktigare att ha ett matförråd, så att man inte måste gå ut och handla.
slasken skrev:vissa saker avklarade, har knivar för några hundra år framöver, och e del annat, men saknar en del av annat, kommer ta det lite lugnare framöver
Blondie skrev:Inte färdigpreppad kanske, men jag har nått mitt ursprungliga mål och lite till som jag satte upp när jag blev medlem.![]()
Så jag preppar inte aktivt nu mer, utan nu är allt på is och det som råkar dyka upp i kunskap och saker är bonus.
Återvänd till Överlevnadstänkande.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst