Charlie** skrev:Jag har varit medlem sedan feb 2016 men jag har varit inne i detta forum och läst under flera år innan. Jag har fått mycket och många tips och idéer här i från. Delar av "teminologin" kunde jag innan. Jag har vid något tidigare tillfälle påpekat, att detta forum varit ganska fritt från politisk pajkastning och haft en god och trevlig stämning men det senaste halvåret har det hänt något. Jag har själv trampat i klaveret vid några tillfällen och skrivit saker jag inte borde. Jag tycker att detta forum gått samma väg som andra men det kanske inte är så konstigt då människor börjar bli oroliga och rädda och det med rätta. Jag har i dag en pessimistisk syn på framtiden men det har jag inte fått från detta forum, utan från mitt yrke. Jag har tipsat de yngre i familjen och släkten om detta forum för att lära sig "rätt tänk" och att vara en preppare inte är något fel eller udda, utan ett sätt att bli riskmedveten och utveckla strategier att kunna ta vara på sig själv, nära och kära samt sitt lokalsamhälle i händelse av små och stora kriser. Det är fortfarande ett bra forum.
...jag har också påpekat de yngre att skaffa sig kunskaper och utbildningar som kan vara gångbara i ett annat land.
Derzu Uzala skrev:Framför allt perspektiv,
Man ser andras tankar och får insikter av dessa. Då menar jag både vettiga saker men nästan än mer när folk skrivit saker som man insett är uppåt väggarna - sånt är otroligt nyttigt eftersom man tvingas in på ett tankespår man inte skulle besöka annars. Ibland har man hittat något man kunnat göra av det hela, alltså det grundläggande syftet kanske är gott och man tvingas skapa en egen lösning på problemet och om inte så har man tvingats strukturera upp problemet såpass att man begripligt kan förklara det för någon annan. Sådant, att besöka andras tankespår, är jämrans lärorikt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster