Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Kategoriregler
Ficklampor, bärbara sökstrålkastare, lysdioder, nödbelysning, batterier, batteriladdare, USB-laddare och batteribankar.
Författare |
Meddelande |
snubbelfot
|
Inläggsrubrik: Re: Ficklampor med inbyggd (USB-)laddare Postat: ons 14 jul 2021, 15:22 |
|
 |
Nykomling |
|
En viss försiktighet är på sin plats. Jag köpte Olight S2R Baton II just för att den hade inbyggd laddare, men det visar sig att den laddaren bara fungerar med speciella Olight-batterier som har båda polerna tillgängliga i samma ända av batteriet. Det är oklart om lampan över huvud taget funkar med standard-18650 (jag har inte testat). Så, gör inte som jag, utan se er för innan ni handlar!
|
|
Top |
|
 |
EssBe
|
Inläggsrubrik: Re: Ficklampor med inbyggd (USB-)laddare Postat: tor 15 jul 2021, 10:27 |
|
 |
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen |
 |
|
En annan fallgrop kan vara att det krävs en särskild laddkabel. Kanske med magnetfäste eller liknande. Det innebär att du inte bara behöver hålla reda på din ficklampa utan också kabeln. Bökigt.
Jag försöker också undvika alla laddningsbara apparater som saknar en USB-C kontakt för laddning. Det gäller allt från laptop och telefon till köksvåg, termometrar och ficklampor. Att bara ha USB-C överallt underlättar livet en liten smula. Jag har ett par micro-usb apparater fortfarande, men de används bara stationärt. Allt som är mobilt är USB-C.
På flera av de platser jag ofta befinner mig har jag en Baseus 120W GaN USB-C laddare också. När jag laddar min "stora" SuperTank Pro 96.48Wh batteribank laddar den med upp till 100W.
|
 |