Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bunkerkomplex á la Colin Furze
InläggPostat: ons 17 jan 2024, 11:20 
Skärmskyddsmäklare

Skulle tycka det vore roligt att ha ett stort hemligt underjordiskt garage kopplat till sin BOL och har hittat ett förmodat lämpligt skogsområde lagom avsides för mitt projekt.
Länk till Youtubekanal: https://www.youtube.com/@2MuchColinFurze
Men en första tanke är hur ska man isolera det hela för att slippa lägga mängder av energi på att hålla det "varmt och fuktfritt". Colin nämner inte vad jag sett hur mycket energi han lägger på det hela, men konstruktionen är i princip oisolerad och ständigt uppvärmd = ingen fukt.

Jag skulle vilja bygga mitt ställe som ett torp med komplexet omärkligt under det lilla lilla boningshuset. Vidare skulle jag förstås vilja ha plats till ca 6 bilar, mindre traktor/el. ATV och diverse förådsutrustning. Likt Colin skulle jag vilja ha ytterligare rum som man kan nå genom hemliga tunnlar

Vad är era tankar? Oroa er inte för ekonomin (det är tiden som skulle vara problem isf) jag kommer göra det mesta själv och har erfarenhet av svets, betong och husbyggen sedan tidigare.

Inläggsrubrik: Re: Bunkerkomplex á la Colin Furze
InläggPostat: fre 19 jan 2024, 23:12 
Skärmskyddsmäklare

Kul att det är en del som iaf tittat i tråden. Forumet verkar ju tyvärr ha gått lite i dvala.

Har släppt tanken på att bygga ett underjordiskt bunkerkomplex och börjat fundera på att bygga en liten gård i tinyhouse-format istället.

Har ett skogsområde på ca 5 ha med en större ängsplätt på kanske ett tunnland som jag skulle vilja bebygga.

Har tittat runt lite i de andra trådarna och börjat skissa lite på hur byggnaderna skulle kunna placeras..

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ]