Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Plats för diskussion och tips om tv-serier och filmer med anknytning till survivalism. Även exempelvis böcker, spel och musik.

OBS: Posta inte länkar som kan vara tveksamma ur upphovsrättsligt perspektiv.



Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: mån 26 nov 2012, 14:44 
Offline
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 12 jul 2011, 16:57
Inlägg: 385
Ort: dalarna
Revolution är ju genuint sunkig. Plöjer igenom ep 8 nu, mest bara för att få ett avslut.

_________________
People say walking on water is a miracle, but to me walking peacefully on earth is the real miracle. -Thich Nhat Hanh


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: mån 26 nov 2012, 15:37 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Blev medlem: lör 29 aug 2009, 01:27
Inlägg: 484
Xamda skrev:
Visst har man väl sett bättre skådespelarinsatser och storyn känns lite hackig, men som sagt, det slår "Bonde söker fru" varje gång...

Ehhh, det gör det jävlar i mig inte, för det här är skit, den yttersta definitionen på brunt, illaluktande bajs. Tvålfagra modell-"skådespelare" med perfekt lagda timotej-doftande frillor hoppar runt lite snyggt i hela och rena snyggkläder i en märkligt faktafelande post-apokalyptisk värld och gör mängder med märkliga misstag och tar riktiga mongobeslut.

Nej fyfan, jag ser hellre Bonde Söker Fru anyday, det är i varje fall lite kul och innehåller riktiga människor, inte Hollywood-robotar.

_________________
Now I am Become Death, the Destroyer of Worlds


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: mån 26 nov 2012, 16:07 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
havamal skrev:
Xamda skrev:
Visst har man väl sett bättre skådespelarinsatser och storyn känns lite hackig, men som sagt, det slår "Bonde söker fru" varje gång...

Ehhh, det gör det jävlar i mig inte, för det här är skit, den yttersta definitionen på brunt, illaluktande bajs. Tvålfagra modell-"skådespelare" med perfekt lagda timotej-doftande frillor hoppar runt lite snyggt i hela och rena snyggkläder i en märkligt faktafelande post-apokalyptisk värld och gör mängder med märkliga misstag och tar riktiga mongobeslut.

Nej fyfan, jag ser hellre Bonde Söker Fru anyday, det är i varje fall lite kul och innehåller riktiga människor, inte Hollywood-robotar.


Du får gärna förklara vad som fascinerar dig med Bonde söker fru! I mina ögon är det en serie där man sökt upp den största samling av misfits (förutom oss som sitter här då ;-) ) som går att hitta på planeten och samlat dem i en serie där man försöker få publiken att tro att bondens och hans små "söta" donnor på riktigt blir kära i varandra framför kameran. Vad är handlingen?

Jag medger att Revolution inte är en stjärnserie, men som sagt, Bonde söker fru är i mina ögon seklets bottennapp tv-seriemässigt :-)

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: mån 26 nov 2012, 20:23 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: ons 21 nov 2012, 14:13
Inlägg: 39
Jag tycker den är helt ok , lite mysig så där.
Ibland är det skönt att kunna slappa framför den här utan att vara redo för att en zombi hoppar fram i buskarna ;)

_________________
what if the world we live in isn´t real


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: mån 26 nov 2012, 21:37 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Blev medlem: lör 29 aug 2009, 01:27
Inlägg: 484
Xamda skrev:
Du får gärna förklara vad som fascinerar dig med Bonde söker fru! I mina ögon är det en serie där man sökt upp den största samling av misfits (förutom oss som sitter här då ;-) ) som går att hitta på planeten

Då har du nog inte tittat så mycket på serien, självklart finns det alltid någon/några misfits, det är en del av tjusningen. Men de flesta är fullt normala, trevliga bönder som söker sällskap. Det är småputtrigt trivsamt.

Jag har introducerat min fru till den postapokalyptiska världen med diverse serier, och hon har introducerat mig till Bonde söker fru :). Vi kollade på avsnitt 5 av Revolution igår och bestämde oss unisont för att det är en så felknullad serie (mina ord) att vi inte ska kolla vidare. Nästa Bonde söker fru kommer dock på onsdag, wiihaaa!

_________________
Now I am Become Death, the Destroyer of Worlds


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: mån 26 nov 2012, 21:41 
Offline
Behöver jag verkligen mer än en kniv?
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 03 nov 2012, 12:56
Inlägg: 91
Jag såg trailern och tyckte den verkade lovande. Sen såg jag första avnittet och kom då ihåg hur trailer oftast målar upp storyn till skyhöga höjder - och jag blev besviken - att jag aldrig lär mig!

Men jag har envisats med att se på serien vecka efter vecka, mest för att jag vill se hur manusförfattarna klantar tills sig mot slutet. Ologiska plottvister och en förskräcklig "cliffhanger" är att förvänta. Jag gissar att pappan inte är död på "riktigt", att sonen egentligen är Monroes, att den skumma regeringsmannen som har kidnappat den färgade kvinnan är en Amish-maffiaboss som i all hemlighet har låtit bygga domedagsmaskinen som kastade hela världen (eller är det bara nordamerika det gäller i vanlig Hollywoodordning) tillbaka till medeltiden.

Hollywood är fega när det gäller att våga visa huvudrollerna mer skitiga och slitna (undantag finns men de är just bara undantag). Visst är tjejen som spelar huvudrollen söt att se på men som tidigare inläggare påpekade, efter 15 år av överlevnad med jordbruk, jakt och våld från rånare så ser man inte speciellt fräch ut. Kläderna ser ut att ha blivit köpta förra veckan på köpcentrumet och det är ju fantastiskt att det har överlevt rakhyvlar med en aldrig sinande källa till nya rakblad. Männen är alltid nyrakade (och män som har en skäggfrisyr är alltid lika trimmade) och kvinnorna ser ut att alltid vara nyrakade på benen och under armarna.

Personligen så tror jag inte att det är bland de saker jag skulle kämpa för att uppehålla i vardagen efter katastrofen. Men Hollywood är ju Hollywood!

Sen så har de i ett avsnitt en färsk rulle med silvertejp!!! Fan den skulle jag vilja ha. Tänk att ha en kartong med silvertejp som håller i över 15 år. Snacka om en tillgång. Nästan så att man kan ha silvertejp som valuta - En rulle silverjejp mot en höna :)

Men en sak gör serien bra - de har inte bilar! Där är de konsekventa - fast de kommer säkert ett avsnitt där de hittar en sprillans ny (dammfri) bil som de kan köra med usb-manicken deras! Och självklart så kan dottern köra utan någonsin suttit framför ratten på en fungerade och hel bil!!!

Nog svamlande från mig nu - imorgon ska jag se säsongsavslutningen (eller våga jag säga serieavslutet)...

/G

_________________
Vapenvägrare i Zombiearmén!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: mån 26 nov 2012, 22:27 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
havamal skrev:
Xamda skrev:
Du får gärna förklara vad som fascinerar dig med Bonde söker fru! I mina ögon är det en serie där man sökt upp den största samling av misfits (förutom oss som sitter här då ;-) ) som går att hitta på planeten

Då har du nog inte tittat så mycket på serien, självklart finns det alltid någon/några misfits, det är en del av tjusningen. Men de flesta är fullt normala, trevliga bönder som söker sällskap. Det är småputtrigt trivsamt.

Jag har introducerat min fru till den postapokalyptiska världen med diverse serier, och hon har introducerat mig till Bonde söker fru :). Vi kollade på avsnitt 5 av Revolution igår och bestämde oss unisont för att det är en så felknullad serie (mina ord) att vi inte ska kolla vidare. Nästa Bonde söker fru kommer dock på onsdag, wiihaaa!


Jo, jag har sett alldeles för mycket av Bonde söker fru! Av ungefär samma anledning som du, introducerad i serien av HSB (över teven).

Jag tycker Revolution är behaglig att titta på, av BSF får jag gåshud...

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: fre 30 nov 2012, 19:14 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 12 jan 2011, 15:18
Inlägg: 479
Citera:
(de sämsta har dock dött)

Aint that the truth :D

_________________
Realist + Optimist = Survivalist


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: ons 05 dec 2012, 12:28 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 17 dec 2007, 23:08
Inlägg: 343
Denna serie är skit. Vad är det för mainstream ragnarök som utspelar sig?
Teen-modeller försöker skådespela. Lorenzo Lamas fäktas lite.
Jag har sett två avsnitt, är det värt att se fler? Händer det något
spännande? Några häftiga miljöer?

_________________
SURVIVALIST.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: ons 05 dec 2012, 12:48 
Offline
Borgmästare i Jericho
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 20 dec 2011, 21:42
Inlägg: 230
Problemet med dessa serier är att de försöker ta nåt slags normalrecept för såpoperaserier och lägga handlingen i ett post-apokalyptiskt scenario. Som därmed spelar andra- (om inte tredje) fiol. Och vanligtvis är handlingen i sådana recept skit.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: ons 05 dec 2012, 16:26 
Offline
Inte utan min morakniv...
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 14 mar 2012, 21:12
Inlägg: 956
Vargavinter skrev:
Denna serie är skit. Vad är det för mainstream ragnarök som utspelar sig?
Teen-modeller försöker skådespela. Lorenzo Lamas fäktas lite.
Jag har sett två avsnitt, är det värt att se fler? Händer det något
spännande? Några häftiga miljöer?


Efter 10 avsnitt så kan jag säga att, nej det är bara mer av samma.
Dessutom blandas det in en hyfsad skopa sci-fi av den magnituden där teknologi = magi.

_________________
In a world gone mad, only a lunatic is truly insane.
    - Homer Simpson
:-g


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: sön 27 okt 2013, 12:26 
Offline
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 12 jul 2011, 16:57
Inlägg: 385
Ort: dalarna
Säsong två har ju börjat! Lika sunkigt som innan. Dock med lite twists.

_________________
People say walking on water is a miracle, but to me walking peacefully on earth is the real miracle. -Thich Nhat Hanh


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: sön 27 okt 2013, 17:23 
Offline
Konservöppnaren börjar bli utsliten. Igen!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 jan 2010, 14:56
Inlägg: 2646
-Spoiler-

Det är rätt kul att kolla och bara hitta missar i serien.
Bla full-auto som harmklinga skriver, men även att kvinnorna / tjejjerna i seriens stretch-jeans fortfarande har kvar stretchen efter 15 år. De brukar ju kunna töjas ut rätt bra liksom.
Även att "kärrorna" de använder efter hästar ofta är stora j*vla truckar eller lastbilstrailers etc, istället för hästkärror eller vanliga släpkärror...
Sen irriterar det mig sjukt mycket att de har gamla "civil-war" uniformer, istället för 15år gamla "up-to-date" uniformer.
(ok, det är bara Monroe-milisen som har det, men ändå..)
Samma ska med deras militärtält de använder, stabstält etc - det är också från civil-war. Varför inte loota ngn surplus och använda modernare grejjer.
Bara för att elen försvunnit så behöver de väl inte gå tillbaka till +100år gammal utrustning.

Skådespelarinsatserna har jag härjat om tidigare..

Omg, den serien irriterar mig till max, men ändå kollar jag.

Ha ha.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: sön 27 okt 2013, 17:33 
JAg följer denna serie varje vecka. Efter jag såg trailern till säsong ett så hade jag höga förväntningar och trodde det skulle vara ett mer realistiskt PostApocalyptic scenario. Men efter att ha följt serien så får man förklaringar här och där med twists fram och tillbaka. Det är ren Scifi, och ur den synvinkeln tycker jag Revolution håller måttet.

men som sagt: trailern var väldigt vilseledande. Den visar inte hur mycket scifi som handlingen består utav.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Revolution - Ny serie om SHTF-EOTWAWKI
InläggPostat: lör 31 maj 2014, 15:25 
Säsong 2 spårade ut helt.... Så dom lämnade den på en stor cliffhanger och så vart serien nerlagd efter det.....


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet