Ok nu kommer det lite bilder och utlåtande om kniven.
Jag har använt den en hel del sen jag fick dem för några veckor sen. Och jag har försökt misshandla den rejält för att det ska bli en bra bild av knivens funktion.
Kvaliten är robust och känns väldigt stabil, eggen har hållit skärpan trotts en del misshandel och det har inte blivit några hack i bladet trotts att jag vridit det lite fram och åter när det suttit fast i segt och hårt trä.
Skärpan var som så att den klarar lätt av att raka armar och skära slaka papper, men det går inte att raka ansiktet med den utan att skala av sig det eller att det gör väldigt ont

Kvalitet +++++ av 5
Greppet på den är ett polerat micartagrepp om jag inte har fel, detta gillar jag inte då det är väldigt halt och blir halare när det är kallt och/eller blött, rekommenderar ett annat grepp eller att det har någon form av greppförstärkning, vilket är fullt möjligt!
Grepp ++ av 5
Designen är väldigt smart med ett uttag för lillfingret så trotts att det inte är ett fullt grepp så känns det som ett! Den är väldigt lättarbetad och kapabel att hantera uppgifter som egentligen vore bättre lämpade för en större kniv för greppstyrka och bladlängd, även att den är bred över ryggen underlättar detta enormt!
Enda nackdelen är att det inte finns utrymme i en sån här kniv för en parerstång eller ett djupare glidskydd ner mot bladet samt att kag hade föedragit att tången skyddade greppet genom att gå ut lite på baksidan så man kan i nödfall banka till med ett vedträ eller liknande utan att riskera att greppet skadas vid nitarna och spricker.
Design ++++ av 5
Slidan är otroligt smidig och praktisk, för en EDC som jag använder ofta och i många olika situationer är det guld värt att ha den horisontalt, den hugger inte in i rumpan eller stolen och känns obekväm om man kör bil, eller sitter man i en "pinnstol" eller skolstol så hänger inte stolen kvar när man reser sig. Detta är otroligt praktiskt, sen tar det mindre än 1 minut att ändra den så den är mer normalt fäst på bältet.
För mig är designen på slidan är lika viktig som kniven om man tänker sig att ha den varje dag, är den inte toppen så drar man sig för att spänna på den, och denna får full pott av mig och det har jag aldrig känt förr!
Slida +++++ av 5
Så totalt betyg för mig är väldigt gott för en sån här liten kniv, den är en kompromiss i flera fall men en väldigt bra sådan då flera av finesserna på den kompenserar bra för dess ringa storlek.
Lägger in några bilder på när den har kommit till användning i vardagssyfte.

Skratta inte!!! Att skära bacon är svårt utan en vass kniv