Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: ons 24 apr 2013, 10:47 
Offline
Mina ficklampor lyser starkare än dina!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 26 jul 2010, 16:13
Inlägg: 1387
Ragnarök skrev:
Wait....What ?! :shock:
Tycker läkarna att du ska begå självmord ?
Det låter mycket märkligt om de uttryckt sej så :|

Men det är ju ditt liv att leva, eller inte, enligt din vilja.
Det låter dock väligt främmande att en läkare skulle föreslå detta, eller hålla med om att det är en okej plan.
Även om det inte är någonting de kan göra åt saken, så ser jag inget etiskt med att uppmuntra detta på något vis.

Så personligen tycker jag att det är en väldigt dålig lösning !
Dessutom skulle vi (eller åtminstånde jag) sakna dej här på forumet :cry:


Nej dom tycker inte det. Men dom är medvetna om att flera av deras patienter kommer att gå den vägen. 20% av alla dödsfall i sverige är självmord. Och tyvärr kan inte psykiatrin erbjuda den vård som behövs längre.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: ons 24 apr 2013, 11:01 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 maj 2012, 14:22
Inlägg: 4170
Citera:
20% av alla dödsfall i sverige är självmord.


Låter märkligt... Vi hade 2009 dryga 90000 dödsfall i Sverige, och den senaste statistiken visade på 1378 självmord under 2011. Det ger ju en siffra på omkring 1,5%


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: ons 24 apr 2013, 11:15 
Offline
Mina ficklampor lyser starkare än dina!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 26 jul 2010, 16:13
Inlägg: 1387
Ulv i fårakläder skrev:

Vad jag inte förstår är varför du inte kan eller kan få hjälp att hitta på något att jobba hemifrån med, du klar ju fint att fixa musik men tyvärr inte så det går att leva på. Det kanske hade gått om du fått någon form av coaching i egetföretagande och marknadsföring. Eller så distanskurser från universitet eller folkhögskolor i div saker som hemsidekonstruktion, nätverksövervakning, grafisk formgivning osv. Det kunde tom gå att göra genom att vara anställd på vissa företag som då inte kräver att du jobbar på särskild plats utan du kan jobba hemma.


Alla jag pratat med kräver en 3 veckors utbildning på plats och dom flesta företagen vill inte ha folk arbetande utanför deras byggnad. Jag har sökt jobb via adlibris och liknande men dom flesta företag vill inte lämna ut server-tillgång till mentalsjuka hahahahah.
Distans utbildning har jag också tittat på lite, men det brukar i alla fall vara nån form av träff vid prov.

Citera:
Andra saker är videolänk och erfarenhetsföreläsningar om just ditt handikapp för psykologistuderande och personer som jobbar i vården för att få möjlighet att förstå någon med ett osynligt handikapp.


Jag klarar inte av video. Jag mår dåligt när folk ser mig-. Telefon och internet är det enda sättet att kommunicera.

Citera:
Att bryta ett bidragsberoende kan ju vara första steget att få någon form av första steg på en läkeprocess, att finna en självkänsla och känna "fan jag har ett berättigande jag med" och att då genom att ha mer ansvar för sig själv känna sig "friare" från att leva upp till förväntningar av försäkringskassan, psykologer och läkare.


Det skulle vara skönt som fan, men jag har verkligen slut på ideer. Jag har hört med alla musikfirmor, bokfirmor och telefonföretag.

Citera:
Som jag förstår det så är det inte människor som är det direkta problemet, så länge som du är i din "sfär" så är det inte ett problem att träffa nya människor? Problemet uppstår när du lämnar tryggheten av ditt hem du talade om att du fick åka in för en operation en gång och då sövdes du innan transporten men väl på sjukhuset så fick du vakna upp på eget rum då? Hur kändes det?


Nej, min diagnos är panikångestsyndrom med socialfobi, agorafobi och depressioner. Socialfobi gör så att all kontakt med människor är jobbit (även dom jag har känt innan jag blev sjuk). Nya människor är extra jobbiga. Jag gör oftast så att jag accepterar kontakt om någon tar den med mig (dörrförsäljare och liknande). Mest för att spela "frisk" men också för att det är bra att träna sig lite. Men att träffa nya människor varje dag skulle vara .

På sjukhuset gick det någorlunda bra. Jag hade så jävla ont att jag hade inte riktigt tid att ha ångest. Jag tror inte organtransplantation är lösning varje gång man ska gå på ICA :D

Citera:
Har du någon form av positiv upplevelse av att lämna hemmet de senaste två åren, även om det bara är att gå till brevlådan? Något att använda som första steg att bygga på.


Jag som person har en hel del bra upplevelser. jag gillar att träffa folk och står gärna i centrum.
För några år sedan hade vi pizza och tatuerings fest hemma oss mig. Då vi träffades en hel bunt, lagade egen pizza och tatuerade oss.
Problemet är att min sjukdom har inga bra upplevelser, gillar inte folk och tycker allt är jobbigt.

Citera:
Ibland är det enda som håller oss fångna oss själva och ibland är det som jag upplever det lite grann att det även är pressen från bla försäkringskassan och andra offentliga saker som gör att det inte finns någon ork kvar att försöka bli frisk med?


Den här perioden har ju varit helt och hållet inriktad på överlevnad. Påfrestningarna att behöva kämpa med 3 myndigheter samtidigt gör allt annat omöjligt. Men i mitt fall så verkar det vara bäst att bara låta mig vara. Som sagt, jag har testat dom flesta behandlingsmetoder, dom flesta mediciner och till och med nonsens som akupunktur och liknande. Och det jag mår bäst av är att få va ifred, läsa en bok, se på dåliga skräckfilmer och äta frukt.

Citera:
Sen har man ju problem med tid och att få den att räcka till. Läkare och psykologer hur välmenande de än är har bara viss tid att lägga på en patient. Och om problemen är så svåra så kanske de "fegar" ur för de själva ser problemet som nära oöverkomligt. Så (detta gäller nog inte för dig men som generell riktlinje iaf) så kan man aldrig överlämna sin hälsa till någon annan, man kan se det som man får hjälp till självhjälp men den ende som har 100% tid att investera i tillfrisknande är en själv.


Jag tror dom har kring 100 patienter per psykolog här uppe. Så den timme i månaden man får med dom får man vara tacksam för. Min kontaktperson på psyket hjälper mig mycket med just kontakt till socialen och försäkringskassan så att han fungerar lite som en buffert åt mig. Blir det för mycket kan han kliva in och ta några samtal med dom.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: ons 24 apr 2013, 11:18 
Offline
Mina ficklampor lyser starkare än dina!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 26 jul 2010, 16:13
Inlägg: 1387
Outoftheloop skrev:
Först får jag väl säga grattis ändå!

Sen är det klart att jag har funderat på din situation. Jag har också hört detta med 18 månader sen är du automatiskt frisk, men jag har själv upplevt att patienter på rättspsyk blir permanent sjukskrivna. Det brukar gå till som så att när de har varit hos oss ett tag så får de ett hotbrev från fsk att nu så är du frisk om 3 månader, då får du inte mer pengar. Då skickar doktorn ett intyg och kanske ringer upp denna människa på fsk, sen så får de ett papper om att de är permanent sjukskrivna. Inte förtidspensionerade! Vad man har för psykiska besvär kan ju variera, men jag har träffat människor som mår psykiskt sämre och betydligt sjukare ute i lägenheter inom öppen psyk än en del som får sin permanenta sjukskrivning inne på rättspsyk. Känns förjävligt ibland.

Lss då? Har du ingen möjlighet till lss?


Försäkringskassan avslog läkarintyget direkt. Jag skrev ett i oktober, ett den första januari och sen ett till i februari men dom avslog alla 3. Jag testade också med två olika läkare som fick skriva varsitt, men försäkringskassan avslog det.

Jag ansöka om varaktig sjukersättning, men dom tycker inte att jag kvalificerar för det. Jag har ju bara varit sjukt i 12 år och det är tydligen inte länge nog.
Kontaktpersonen som handlar åt mig går via LSS.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: ons 24 apr 2013, 11:19 
Offline
Mina ficklampor lyser starkare än dina!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 26 jul 2010, 16:13
Inlägg: 1387
grym skrev:
i princip håller jag med ongrid , men säger grattis med, rätt ska vara rätt

däremot så behöver du Horrorcore fundera på vad som troligen händer i framtiden, med lite mera skit i fläkten så kommer inga få pengar till något så länge man kan göra något, så en plan på eget iniativ till att prova saker som gör dig till självgående är nog det vettigaste du kan göra


Ur ett prepper perspektiv så absolut. Men jag har nog accepterad min roll som zombiegodis om SHTF :D


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: ons 24 apr 2013, 11:20 
Offline
Mina ficklampor lyser starkare än dina!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 26 jul 2010, 16:13
Inlägg: 1387
Dweomer skrev:
Det här kanske kan vara nåt då om du vill försöka skapa lite mer hemma .
Inte för att jag kan nåt om just det här men .

http://www.blocket.se/gavleborg/Hel_stu ... w=1&last=1


Och grattis till din nästa period och lycka till .


Dom saker jag har hemma nu är snäppet värre. Men det där var fan ett bra pris.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: ons 24 apr 2013, 16:20 
Offline
Det stod ju "Välkommen" på mattan utanför dörren!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 03 jul 2011, 08:20
Inlägg: 1977
:shock: Oj, jag hade inte koll på din historia.
Bra kämpat, mycket bättre än alternativet. Hoppas du hittar en väg ut ur din situation som gör att du kan leva ett drägligt liv.

_________________
Ju mer säker jag är på att något är sant desto större är sannolikheten att jag har fel.
Jag stänger för möjligheten att ens överväga att jag har fel.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: tor 25 apr 2013, 10:46 
Offline
Yuppie survivalist
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 17 apr 2008, 12:10
Inlägg: 933
Ort: Jämtland/Östersund "i ett tag till"
Horrorcore:

Hoppas allt löser sig eller i alla fall fungerar drägligt.

Jag och många med mig har i alla fall uppskattat att höra om din "bugin".

Så "keep the good work up" :)

(Jag är också en av dem som skulle sakna att läsa det du skriver) //Morgan

_________________
---===={{ Preparatus Supervivet }}====---


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: tor 25 apr 2013, 18:53 
Offline
Står vid glasåtervinningen och tigger burkar.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 13 sep 2010, 10:38
Inlägg: 2936
Ort: Somewhere over the rainbow...
Kännde igen mig väldigt mycket i detdär, du är inte ensam!
Idag har jag för närvarande ett jobb som inbringar lön, inget jag trivs med för visso och lönen är väl rätt kass men det räcker till allt jag behöver och ger någon slant över till annat, men framför allt ger det möjlighet till eget boende som känns mer permanent och vettigt samt vad som är viktigare än sådant, fasta rutiner att hålla igång vardagen (+ att jag anser det vara en viktig princip att jobba om man erbjuds jobb som går att komma in på). Men resan dit har sannerligen inte varit enkel, dessutom är nu väldigt osäkert hur länge till detta kommer att fungera och vad som blir sedan osv.

Men, iaf för mig så fungerar sjukersättningen som så att man är berättigad till ett sk existensminimum, jag tror för närvarande litet drygt 6k i månaden (innan dess hade jag ca 3 före hyra), får man in lön som jag gör just nu så ligger det latent (iaf på papperet och jag hoppas att det stämmer också...), och utgör mellanskillnad upp till ett visst lönetak (vet inte exakt var det ligger men för närvarande fyller det ut det som fattas på min avtalslön och företaget har lönebidrag så att de har garranti, men eftersom jag och en anna nperson här som också har det av andra orsaker jobbar motsvarande en normal arbetstagare för det mesta så är de ju enbart win win för samhället, företagen och de extremt få enskilda det gäller såsom jag ser det. Men tyverr verkar senaste riksdagsbesluten peka i negativ riktning, vilket innebär att personer med denna anställningsform tvingas att bli socialbidraqgstagare istället trots att man kanske jobbat fulltid flera årtionden, vilket i slutänden både kommer att kosta samhället bidragspengar samt markant ökade kostnader för sjukvård och en enorm missär för de drabbade som inte går att försvara tycker jag.
Har också många gånger funderat på att bara avsluta allt så att man en gång för alla äntligen blir fri men det är inte så djäkla enkelt. Jag tror man helt enkelt får ta saker och ting för vad det är men om det går inte heller överfokusera enbart på dåliga delar som man lätt gör utan även se de styrkor som faktiskt finns, låt ingen ta den biten ifrån dig!

Tyverr gör ju sådanahär åkommor att det i praktiken blir i princip omöjligt att hitta jobb via vanliga kontaktnät eller arbetsförmedlingen och liknande om man vill ha någon form av chans att komma in och hjälp om hur man går tillväga, var man vänder sig och allt annat har jag också fått absolut noll så jag vet hur det är.

Har till och från försökt driva eget företag men det är väldigt svårt att leva på.


-

_________________
Let's find out! SWEXIT!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: lör 27 apr 2013, 18:06 
Offline
Mina ficklampor lyser starkare än dina!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 26 jul 2010, 16:13
Inlägg: 1387
Ongrid skrev:
Citera:
Enligt dom psykologer jag pratat med så finns det 3 typer (lätt förenklat).


Visst är det så, men det är en stor skillnad om man ser den tredje typen (obotliga) som en opåverkbar skara där varken medicin eller terapi hjälper, eller om man ser den gruppen som en liten grupp som fortfarande inte hittat nåt som hjälper och där samhället till slut ger upp av prioriteringsorsaker. Du skriver att du provat allt, och då tänker jag såhär... Ingen i hela världen har provat allt mot sin "kroniska" problematik. En KBT-metod blir nåt helt annat om du provar den med en annan terapeut, och eftersom valet av metod svarar för omkring 15-20% av behandlingsutfallet, medans valet av terapeut står för 35% så måste man konstatera att en metod som fungerade med en patient-terapeut kanske inte gör det med en annan. Det handlar med andra ord om att fortsätta leta och vara medveten om att en ångestproblematik är inget som man "blir" botad från, utan nåt som man själv "botar" sig från.


Nej jag har inte prövat allt. Jag har inte testat ECT och jag har inte konverterat till kristendomen :D

Citera:
Jag försökte i 2-3 år att leva med sjukdomen i ett normalt samhälle. Jag gick skola, jag jobbade, jag hade flickvän, men till slut gick det inte mer.


Citera:
Vad var det som gjorde att det fungerade då? Min erfarenhet säger mig att folk ofta beskriver det som att "det gick inte att pressa sig mer" eller "orken att kämpa emot tog slut", men när jag ser på utvecklingen så är det rätt ofta så att man, över tid, har släppt fram undvikanden alltmer, och därigenom ökar ångesten dag för dag pga att man hanterar situationer på ett kortsiktigt sätt som leder till en långsiktig försämring.


Det funkade för att det var inte lika allvarligt då. Det som hände på den tiden var ofta att jag spydde när jag blev riktigt stressad, tex sen till bussen eller liknande. Men så fort jag hade spytt gick det ofta över. Inte alltid men ofta.
Sen blev det mer och mer fysiska syntom. Jag trodde i början att det var fysiskt och hade slangar och kameror i varenda hål där kameror inte ska vara, men när dom inte hittade något så började iden om att det kanske var en psykisk sjukdom läggas fram.
Sen började jag svimma. Vilket var okej på sommaren, men att vakna upp i en snödriva i -30 klockan 6 på morgon är inte att rekommendera.

Så jag tappade såklart jobbet, kunde inte betala hyran och var tvungen att flytta upp hit till norrbotten igen. Och sen har det bara blivit sämre. Min situation har blivit mycket bättre sen jag kom in i det här huset, men min sjukdom blir värre. Så det är lite av en balansgång.

Citera:

Det är ju föga förvånande, eftersom det som läkarna kan erbjuda är ju primärt piller... Visst kan man öka sannolikheten för att folk ska våga göra nåt som utmanar deras ångest genom att proppa i dom Sobril och annat gott, men det är nog snarast kontraindicerat eftersom man då blir ännu mer ångestfylld när man inte har medicinen.
...och som jag sa innan, ingen har blivit frisk från en ångestproblematik genom att nån annan "botat" denne. Det handlar om att du själv måste göra jobbet.

Citera:
Men mina alternativ är antingen obeskrivlig ångest eller isolering.


Det är ju rädslan för obeskrivlig ångest som vidmakthåller ångestproblematik... och framförallt känslan av att den kommer att hålla i sig för evigt. Tyvärr vågar folk ofta inte konfrontera den här rädslan och hamnar i undvikandebeteenden (som att hålla sig inomhus) vilket bara ökar rädslan och försämrar förmågan att hantera känslor av ångest.

Så länge personer med ångestproblematik ser sig själva som offer för omständigheterna utan egentlig påverkansmöjlighet kommer man att ägna sig åt undvikandebeteenden och ångesten förvärras och ökar. Det kan verka hjärtlöst, men folk blir inte friska från det här så länge som dom kan klara sig undan utan problem med sina undvikanden. Man måste helt enkelt göra jobbet själv.


Vid det här laget är jag ganska duktigt på att kunna skilja på olika ångest. Pre-ångest rör mig inte direkt i ryggen. Man svettas lite och får svårt att andas. Det kan jag leva med. Post-ångest när man ligger och skakar i 2 dagar utan möjlighet till sömn, mat och självmordstankar är lite jobbigare men den går över.
Panikångesten som kommer när jag är ute, går inte över. Den lugnar inte ner sig, och den är bra mycket starkare än vad jag är.

En period gick jag maxdos på antiångest, antidepp, humörstabiliserande och tog sömnpiller för att kunna sova.
(spamfiltret vägrar att man nämner deras namn)
Jag gick i terapi och tränade KBT med en annan läkare.
Det påverkade inte symptomen så mycket, det enda som hände var att jag fick halsbränna.
Jag vet att man måste göra jobbet själv, men medicinen ska oftast kunna lugna ner symptomen så att det går att jobba med det. Att svimma i sina egna spyor varje gång man går ut hjälper inte riktigt till med självförtroendet hahahahaha-.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: lör 27 apr 2013, 18:26 
Offline
Står vid glasåtervinningen och tigger burkar.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 13 sep 2010, 10:38
Inlägg: 2936
Ort: Somewhere over the rainbow...
Så jag tappade såklart jobbet, kunde inte betala hyran och var tvungen att flytta upp hit till norrbotten igen. Och sen har det bara blivit sämre. Min situation har blivit mycket bättre sen jag kom in i det här huset, men min sjukdom blir värre. Så det är lite av en balansgång.
[/quote]

Jo, visst är det så.
Tyverr förstärker ibland tex vintermörker och mental/fysisk issolering ofta ångestsymptom, det vet jag tyverr av egen erfarenhet (kan ofta vara mycket svårt att deffiniera orsakerna till varför eller vad det beror på vad gäller sådana faktorer som utlöser/underhåller tillstånden), detta är inte helt lätt att lösa. Brottas fortfarande med liknande problematik än idag som jag inte vet riktigt hur man borde tackla på ett vettigt sätt.

Jag kunde inte heller använda mediciner eftersom jag inte tål en del av preparaten (blev helt sängliggande men mentalt medveten vilket var milt sagt djäkligt jobbigt så var tvungen att sluta med medicinerna då.) Narkotika och motsvarande preparat skulle ha komplett motsatt effekt mot vad som skulle vara rätt mot sådanhär. Skulle tvärtom behöva någonting som gjorde att man istället gick på konstant högvarv men lugnade sig frammåt kvällen så att kropp och skalle har någonting hårdare att jobba mer konkret mot men det går tyverr inte alltid att genomföra helt på egenhand enbart genom viljestyrka oavsett hur stark den är.

Nuvarande jobb är tyverr helt fel för mig av dessa orsaker. Men det var tyverr det enda som var realistiskt att få vid tillfället där man också fick lön.

.

_________________
Let's find out! SWEXIT!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: lör 27 apr 2013, 20:43 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 maj 2012, 14:22
Inlägg: 4170
Citera:
Nej jag har inte prövat allt. Jag har inte testat ECT och jag har inte konverterat till kristendomen


Du har framförallt inte provat alla terapeuter som kan nån metod som har bäring på ångestproblematik. Bara för att du provat KBT betyder det inte att du provat nån som kan ge dig rätt coachning och rätt stöd kring dina svårigheter.

Citera:
Och sen har det bara blivit sämre. Min situation har blivit mycket bättre sen jag kom in i det här huset, men min sjukdom blir värre.


Ja, det är ju det jag påpekar... du kommer fortsätta bli sämre om än något symtomlindrad så länge som du håller dig isolerad från kontakt med omvärlden.

...och jag har all förståelse för att det är jobbigt med panikångest, och att man ibland tar den enkla vägen ut och undviker situationer där man mår dåligt. Tyvärr är det dock fortfarande så att det enda som hjälpt folk att bli kvitt den typen av svårigheter är att hamna i jobbiga situationer och på så sätt långsamt lära sig hantera livet igen. Det var därför jag reagerade, delvis på att du verkar ha en konfliktfylld relation till dom som är satta att hjälpa dig, och delvis utifrån att folk verkar tycka att du gör nåt positivt när du buggar in. Det jag ser är endast en kille som inte orkar med ångest och flyr in i sitt eget för att bli sämre och sämre.... och om du inte gör nåt åt din situation så är jag nog benägen att hålla med både dig och dina läkare, risken för självmord blir ohyggligt stor om man isolerar sig som du gör och samtidigt har en svår ångestproblematik.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: ons 01 maj 2013, 01:29 
Offline
Är det en Twinkie?

Blev medlem: tor 23 okt 2008, 00:15
Inlägg: 384
Horrorcore skrev:
Jag hoppas att jag får bostadstillsäg beviljat också. Det är typ 1800 eller nåt sånt.

Jag vet inte hur det fungerar nuförtiden men jag har för mig att man tidigare kunde få bostadsbidrag retroaktivt. Du kanske skulle prova att söka det?

_________________
havamal skrev:
Hellre intellektuell än ett klappmongo av första graden.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: ons 01 maj 2013, 01:33 
Offline
Är man på utflykt i skogen skall man ha mer mat hem än man hade ut.
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 19 mar 2011, 22:19
Inlägg: 4989
Man kan inte få bostadsbidrag som man efter man fyllt 31 om man inte är ensamstående förälder, går inte att få som student iaf. Vet inte hur det är för olika typer av handikapp.

_________________
Förklaringen på vad jag tror skall hända Malthusiansk fälla

Bara för att Röd och Blå existerar idag betyder det inte att det inte kan ändras till imorgon. Se alla människor som en möjlig vän.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: ons 01 maj 2013, 07:13 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 maj 2012, 14:22
Inlägg: 4170
Ulv i fårakläder skrev:
Man kan inte få bostadsbidrag som man efter man fyllt 31 om man inte är ensamstående förälder, går inte att få som student iaf. Vet inte hur det är för olika typer av handikapp.


Då heter det bostadstillägg och är inte åldersrelaterat.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet