Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Plats för diskussion och tips om tv-serier och filmer med anknytning till survivalism. Även exempelvis böcker, spel och musik.

OBS: Posta inte länkar som kan vara tveksamma ur upphovsrättsligt perspektiv.



Ny tråd Svara på tråd  [ 153 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: lör 06 apr 2013, 07:03 
matz_karlzzon skrev:
nu börjar det snart


Gör det? Känns som det precis tog slut. :bandit:


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: lör 06 apr 2013, 07:07 
Offline
Inte utan min morakniv...
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 14 mar 2012, 21:12
Inlägg: 956
Det var inte mycket till sälsongsavslut tyckte jag :|
Men å andra sidan så har S3 varit ganska bra varenda avsnitt, vilket är mer än vad jag kan säga om S2

_________________
In a world gone mad, only a lunatic is truly insane.
    - Homer Simpson
:-g


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: lör 06 apr 2013, 09:21 
Offline
Sometimes I just hate it when I'm right.

Blev medlem: ons 22 sep 2010, 16:25
Inlägg: 664
Så vad ska man göra till oktober, när S04 börjar med 16 avsnitt? :)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: lör 06 apr 2013, 09:43 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: sön 09 okt 2011, 16:23
Inlägg: 2065
Eftersom det råder delade meningar om säsongen är slut eller om den snart ska börja föreslår jag en spoiler alert.

Det skulle vara intressant att prata om vad som verkar konstigt i serien.

Spoiler alert.

Varför lagar man inte hålet på baksidan av fängelset?

Var gör de av alla Z som kommer hela tiden?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: lör 06 apr 2013, 16:04 
Offline
Inte utan min morakniv...
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 14 mar 2012, 21:12
Inlägg: 956
Det kan vara så att somliga är tålmodiga nog att vänta på avsnitten i svensk TV tablå.
Icke så jag som följer amerikanskt utbud, och därför kan det bli ojämnt ?

Hursomhelst, mestadels mina egna teorier men kan vara SPOILERS (markera för att läsa)

1. Mellan hålet och det utrymme de bor i verkar det vara en mindre laburint av kulvertar.
Detta område är inte helt rensat vad jag förstått, men helt blockerat på deras sida med kraftig fängelsedörr.

2. De hade för vana att bränna dem på stora bål tidigare i S2, det kan hända att de fortfarande gör det.
Eftersom de inte syns ligga kvar i drivor så måste man ju anta att de gör någonting med "resterna" men det kanske är så oviktigt för handlingen så det visas ej, ungefär som toabesök :lol:
De som stryker omkring utanför fängelset verkar för det mesta ignoreras om de inte är i närheten av grinden när de ska in och ut.

_________________
In a world gone mad, only a lunatic is truly insane.
    - Homer Simpson
:-g


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: lör 06 apr 2013, 18:25 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: sön 09 okt 2011, 16:23
Inlägg: 2065
jag fattar inte att de inte lagar hålet, kan bara säga det. Skulle vara prio att laga hålet även efter det att de kört igenom fordonet på framsidan.

Borde väl vara daglig rutin att rensa framför stängslet, gissningen är väl att de kanske dras till varandra.

Sedan snacket om att de ska odla, de har väl inte planterat ett enda frö i hela serien?

Häftigaste karaktären är väl tjejen med svärdet. Ninja shit!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: lör 06 apr 2013, 18:43 
Offline
Inte utan min morakniv...
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 14 mar 2012, 21:12
Inlägg: 956
Dom saknar väl verktyg och materiel kanske ?
Och jo det borde vara rutin eftersom zombisarna spatserar runt precis i det område där de hade tänkt odla.
Men det finns så mycket saker i serien som känns som en rejäl facepalm :smack:

Men å andra sidan om dom gjorde vettiga saker på ett bra sätt så hade inte serien varit spännande heller.
Det finns andledningar till att de flesta zombiefilmer börjar mitt i apokalypsen, eller strax därefter.
Hur lyckades slöa långsamma zombies övermanna hela världens, eller egentligen bara USA's samlade millitär och polis styrka + diverse beväpnade rednecks ?
Logiken går inte ihop, och därför utelämnas oftast den biten av historien, vi förväntas köpa rakt av att alla är zombies utom den här förskoleläraren och hans rullstolsbundne faster. :mrgreen:

_________________
In a world gone mad, only a lunatic is truly insane.
    - Homer Simpson
:-g


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: lör 06 apr 2013, 19:54 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: sön 09 okt 2011, 16:23
Inlägg: 2065
tycker att de verkar lite slöare med tiden? Skulle vara intressant att ser hur de tacklar den kommande vintern. Ständig rörelse men vatten fryser på vintern och cellerna borde expandera i z kroppen och förstöras?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: lör 06 apr 2013, 20:32 
Offline
Inte utan min morakniv...
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 14 mar 2012, 21:12
Inlägg: 956
Passerade inte vintern ganska nonchalant mellan sälsong 2 och 3 ?
Lori var ju i graviditetens slutskede i början av s3, och i mitten av s2 sa dom att vintern kommer snart ?
Men jag kan ju ha missupfattat.

_________________
In a world gone mad, only a lunatic is truly insane.
    - Homer Simpson
:-g


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: lör 06 apr 2013, 21:28 
Offline
Crocodile Dundee har mindre kniv än jag!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 14 dec 2008, 18:00
Inlägg: 81
Ort: Nyköping
Zombies är ju lite intressanta. Jag följer en pocast som heter stuff you should know. Rekommenderar den starkt, du lär dig massor av udda saker på ett lätt och roligt sätt.

De har iallafall gjort två radioavsnitt om zombies som jag garanterar att ni inte visste om :-)

Lyssna här http://www.stuffyoushouldknow.com/podcasts/tag/zombies/ :)

_________________
http://off-grid.se
http://survivalist.nu


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: tor 31 okt 2013, 01:21 
Offline
Nykomling

Blev medlem: tor 31 okt 2013, 01:18
Inlägg: 1
OH MY! Är helt fast i Walking D!

Det har t.o.m gått så långt att min pojkvän köpt en "Wanking dead" till mig *GULP* (sök på det inne på XXXXX så förstår du vad jag menar)

Lite chockad men vad kan man säga, det ser ju ganska nice ut XXXXX :shock: :surprised: :D

Reklam i första inlägget för andra sidor eller produkter är något som vi brukar vara restriktiva med här på forumet. Går bra att lägga in det igen efter några inlägg och kanske en presentation på passande del av forumet /Mod Ulv i Fårakläder


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: tor 31 okt 2013, 02:12 
Offline
Är man på utflykt i skogen skall man ha mer mat hem än man hade ut.
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 19 mar 2011, 22:19
Inlägg: 4989
Välkommen hit SofiaJ, hoppas att du ska tycka detta är ett roligt forum.

_________________
Förklaringen på vad jag tror skall hända Malthusiansk fälla

Bara för att Röd och Blå existerar idag betyder det inte att det inte kan ändras till imorgon. Se alla människor som en möjlig vän.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: tor 31 okt 2013, 02:57 
Har ni börjat titta på Säsong 4 ännu? 3 avsnitt ute.

Citera:
SPOILER ALERT!!!!!!









Jag tycker serien är kul och bra för en zombie serie. Men jag blir smått tokig på att dom inte har ihjäl alla zombies som kommer upp till stängslet. Sen när dom väl rensar dom lite lätt så använder dom aldrig något längre vapen, utan dom står där med knivar och liknande... Spjut,svärd, långt metallrör eller varför inte bara en vässad pinne? :smack:
Det känns ju som att man borde vara rädd för allt splatter från dom när man hugger in en kniv i huvudet på en zombie... Sjukdommar om något. Kanske bara är jag som stör mig på att dom står några cm ifrån alla zombies som inte skjuts?

Sen så har ju en influensa börjat spridas som folk dör utav mm. Känns som att dom borde ha lärt sig vid det här laget att hålla någorlunda koll på hygien!?


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: tor 31 okt 2013, 03:04 
Offline
Inte utan min morakniv...
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 14 mar 2012, 21:12
Inlägg: 956
Jag följer fortfarande serien med intresse.

Det börjar dock kännas lite ojämt i produktionen, och det stör mej då jag inte vill att den ska falla platt.
Jag tycker att skådespelarnas koreografi och zombiernas CGI börjar flumma ur lite väl mycket.
Dom petar ju hål på zombiehuvudena med trubbiga pinnar utan någon som helst synlig ansträngning ibland.

Lite orealistiska "kills" kan jag tåla, det är ju sci-fi trots allt.
Men detta känns mer som budgetpressning.

_________________
In a world gone mad, only a lunatic is truly insane.
    - Homer Simpson
:-g


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: tor 31 okt 2013, 09:22 
salenninja skrev:
Det känns ju som att man borde vara rädd för allt splatter från dom när man hugger in en kniv i huvudet på en zombie... Sjukdommar om något. Kanske bara är jag som stör mig på att dom står några cm ifrån alla zombies som inte skjuts?

Sen så har ju en influensa börjat spridas som folk dör utav mm. Känns som att dom borde ha lärt sig vid det här laget att hålla någorlunda koll på hygien!?


*spoiler för säsong 2*
Dom får ju reda på att alla redan är infekterade i säsong 2. Så har ju bara varit "bites" som dödat innan.

Det jag tycker är konstigast är varför deras odling bara är på några kvadratmeter. Tycker dom borde haft budget i produktionen att plantera majs/potatis på resten av marken runt fängelset.


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 153 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet