Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Självförsvar - tränar ni för det?
InläggPostat: sön 02 mar 2014, 10:19 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 17 dec 2007, 23:08
Inlägg: 343
Captain skrev:
När jag sedan dess lett utbildning i närstrid/självskydd är det inte sällan den som själv tränar på teknikerna som skadar sig (sträckning vid kast, konstiga urledvridningar vid försök till arm/benlås etc.)

Jag antar att det är rätt vanligt att om dessa moment inte övas regelbundet, att man helt enkelt är rätt benägen att skada sig själv, i stället för att som det är tänkt - försvarar sig mot potentiella skador?


Din erfarenhet delas av mig. Självförsvar måste övas, övas, övas för att vara användbart. Annars riskerar effekten att bli den motsatta.

Prepper4ever skrev:
Många stilar har alla dessa komponeter, men ofta är det tävlingsstilar som då också begränsas av regler. Hade jag kunnat välja stilar att kombinera hade jag valt någon av dessa kombinationer.

1. KM + en stil som kör med vapen (Kali etc.)
2. Boxning + en stil som kör med vapen (Kali etc.)
3. KM + Boxning
4. KM + MMA
5. MMA + en stil som kör med vapen (Kali etc.)


Inom en viss kampart finns en logik som inte alltid är synlig förens efter åtskilliga år av träning. Det är när man förstår den logiken som man kan ta sin kunskap till en högre nivå. Blandar man stilar är risken att man förstör den logiken och det flöde av tekniker som är uttänkt från början. Välj i stället ett system som redan från start har samma logik i sig, vare sig du använder vapen eller inte. Det blir inte så bra om man måste lära sig två system beroende om du eller motståndaren är beväpnad.

_________________
SURVIVALIST.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet