Horrorcore skrev:
Och sen har vi den där fittrunkande böghoran på socialen som ska bråkas med också.
Ongrid skrev:Och sen har vi den där fittrunkande böghoran på socialen som ska bråkas med också.
Det måste vara jobbigt att kämpa mot samhället sådär... du har aldrig tänkt tanken att förändra nåt, istället för att fortsätta sitta inomhus och vara beroende av samhället?
Ragnarök skrev:Grattis HC !
Men jag begriper inte hur dom motiverar att du ska vara utan inkomst i 3 månader ?
Horrorcore skrev:Yay!
Min bugin är snart över. Från och med den 27de får jag 2374kr i månaden av försäkringskassan.
Bodis skrev:Horrorcore skrev:Yay!
Min bugin är snart över. Från och med den 27de får jag 2374kr i månaden av försäkringskassan.
Vad har du för blogg? Varför länkar du inte till den i din signatur?
Horrorcore skrev:Ongrid skrev:Och sen har vi den där fittrunkande böghoran på socialen som ska bråkas med också.
Det måste vara jobbigt att kämpa mot samhället sådär... du har aldrig tänkt tanken att förändra nåt, istället för att fortsätta sitta inomhus och vara beroende av samhället?
Jag tror jag har testat allt utan elchockterapi.
Jag sa väl kanske inte det där som ett förslag på att du ska testa fler behandlingsmodeller... enligt min erfarenhet finns inga behandlingar som "gör" folk friska, utan det måste var och en kämpa sig till själv, och då är behandlingsmodellen oftast bara en hjälp i att förstå hur man ska göra för att fungera bättre. (nu talar vi psykiatriska åkommor, inte brutna ben och annat somatiskt då)
Jag sa det mestadels för att jag har sett det där från andra sidan också, den du kallar för "fittrunkande böghora" har alltsomoftast jobb långt över öronen, tydliga regler för vad som får och inte får göras, oftast nån form av tanke på att det ska bli så bra som möjligt för folk, men man har också folk som söker stöd som mestadels ägnar sin tid åt att försöka behålla status quo, förbli bidragstagare med en cementerad identitet där staten anses vara en försörjare med ansvar utan att individen behöver förändra sig eller på nåt sätt bidra. Dom där pengarna är ju inte liksom nåt som ramlar från himlen och samlas i en socialtjänst-tunna för att delas ut till folk som behöver... Det är ju pengar som andra betalar in i form av skatt.
Jag har all förståelse för att du blir glad över att få pengar, men jag blir bekymrad när du beskriver en situation där du i princip beskriver en framtid där du passivt inriktar dig på att bli helt bidragsberoende.
Utifrån det du beskriver om din Bug-in så är det ju inget annat än ett undvikandebeteende som drar ner dig i en än sämre situation med större svårigheter att möta vardagen.
Att folk sen hurrar och klappar händerna för att du isolerar dig i tre månader tycker jag är beklämmande. Jovisst, det är positivt för dig som slipper allt vad krav och annat heter som skulle kunna leda till ångest, men det tar dig enbart längre och längre bort ifrån en vettig och sund tillvaro.
Ragnarök skrev:Wait....What ?!
Tycker läkarna att du ska begå självmord ?
Det låter mycket märkligt om de uttryckt sej så
Men det är ju ditt liv att leva, eller inte, enligt din vilja.
Det låter dock väligt främmande att en läkare skulle föreslå detta, eller hålla med om att det är en okej plan.
Även om det inte är någonting de kan göra åt saken, så ser jag inget etiskt med att uppmuntra detta på något vis.
Så personligen tycker jag att det är en väldigt dålig lösning !
Dessutom skulle vi (eller åtminstånde jag) sakna dej här på forumet
Enligt dom psykologer jag pratat med så finns det 3 typer (lätt förenklat).
Jag försökte i 2-3 år att leva med sjukdomen i ett normalt samhälle. Jag gick skola, jag jobbade, jag hade flickvän, men till slut gick det inte mer.
Jo det är den verkligheten som dom 3 läkare + överläkaren som undersökt mig har kommit fram till.
Men mina alternativ är antingen obeskrivlig ångest eller isolering.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster