Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 73 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: tor 20 apr 2017, 08:15 
Offline
Är det röda det som pekar mot norr?

Blev medlem: fre 25 sep 2015, 11:02
Inlägg: 29
Ort: Norrköping
Har nu ca 30.000 kvar att amortera och räknar med att vara oskyldig till semestern i juli. Har amorterat hårt under en tid och ser nu slutet på detta. Kan jag undvika det så kommer jag aldrig mer att sätta mig i skuld. Bostad och fordon betalda och kommer hädanefter betala kontant.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: tor 20 apr 2017, 09:36 
Offline
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 07 apr 2017, 13:07
Inlägg: 372
Hur gör ni med studieskulderna? Har man studerat 4-5år så blir det ju 250.000kr eller ngt i den stilen. Å andra sidan är ju räntan väldigt låg på lånet.

_________________
- "AURIBUS TENEO LUPUM"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: tor 20 apr 2017, 11:14 
Offline
1998 var en fin årgång för vita bönor!

Blev medlem: tis 08 nov 2016, 20:07
Inlägg: 151
Studieskulder skulle visserligen vara skönt att vara av med, men jag kommer aldrig att få lån med så bra villkor så tills den dag jag aldrig kan tänka mig att ta ett lån igen så behåller jag dem, de kostar ju inte så mycket.

Däremot kan jag betala tillbaks dem nästa vecka om jag vill, det är skönt att veta.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: fre 21 apr 2017, 00:01 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
Utbildning kan vara den sortens investering som det är vettigt att satsa på, men det beror på. 40-talisterna utbildade sig och fick bra välbetalda jobb mest allihop men på den tiden var realen antagligen något att skryta med. Numera är det svårt att få jobb inom många akademiska yrken, och många får knappt ihop till studieskulderna ens om fde år jobb inom sitt yrke hela arbetslivet. Inom vissa yrken får de däremot bra betalt och kan välja och vraka bland erbjudanden. Jag antar att det lönar sig ekonomiskt att bli läkare, men jag tror inte det något vidare trevligt jobb.

Fyrop skrev:
Det är en vanlig inställning, åtminstone där jag kommer ifrån. Faktum är att många i min släkt ansåg att det var vansinne när jag tog studielån för att plugga på högskola, men nu kommer jag från en plats där de som gått gymnasieskola anses högutbildade :)

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: sön 23 jul 2017, 09:33 
Offline
Börjar få trångt i skafferiet

Blev medlem: sön 04 nov 2012, 20:16
Inlägg: 100
Ort: Östra Götaland
Ja å! Köpte en gård -03. Jag sålde den då den inte låg optimalt, vid en rätt trafikerad väg. Det som fick mig att sälja var att jag sprang på den optimala BOLen någon mil från den gamla gården för typ halva priset! Nu har vi även sålt lägenheten i storstaden med god förtjänst - skuldfria och hyggligt välfyllt konto. Nu ska här lökas, odlass och survlas!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: sön 23 jul 2017, 10:26 
Grattis, :up:


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: sön 23 jul 2017, 10:42 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: fre 11 nov 2016, 17:30
Inlägg: 342
Fnyshacket skrev:
Ja å! Köpte en gård -03. Jag sålde den då den inte låg optimalt, vid en rätt trafikerad väg. Det som fick mig att sälja var att jag sprang på den optimala BOLen någon mil från den gamla gården för typ halva priset! Nu har vi även sålt lägenheten i storstaden med god förtjänst - skuldfria och hyggligt välfyllt konto. Nu ska här lökas, odlass och survlas!


Låter som en dröm! Grattis! :D :up:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: sön 23 jul 2017, 10:45 
Fnyshacket skrev:
Ja å! Köpte en gård -03. Jag sålde den då den inte låg optimalt, vid en rätt trafikerad väg. Det som fick mig att sälja var att jag sprang på den optimala BOLen någon mil från den gamla gården för typ halva priset! Nu har vi även sålt lägenheten i storstaden med god förtjänst - skuldfria och hyggligt välfyllt konto. Nu ska här lökas, odlass och survlas!


Härligt! Grattis till det nya, skuldfria livet!


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: sön 23 jul 2017, 22:30 
Offline
Jag har något som inte ni har!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 05 sep 2011, 21:22
Inlägg: 1449
Fnyshacket skrev:
Ja å! Köpte en gård -03. Jag sålde den då den inte låg optimalt, vid en rätt trafikerad väg. Det som fick mig att sälja var att jag sprang på den optimala BOLen någon mil från den gamla gården för typ halva priset! Nu har vi även sålt lägenheten i storstaden med god förtjänst - skuldfria och hyggligt välfyllt konto. Nu ska här lökas, odlass och survlas!


Grattis! :up:

_________________
preppad.se det nya prepping forumet

Kokning pågår!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: sön 23 jul 2017, 22:55 
Fnyshacket skrev:
Ja å!


Härligt! Får mig att tänka att många preppers/survlare nog är lite kufiska i allmänhetens ögon även i det att vi ser skuldfrihet som något viktigt och gratulerar varandra om det uppnås. Grattis! :D

/MD


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: sön 23 jul 2017, 23:52 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: fre 11 nov 2016, 17:30
Inlägg: 342
MulenDag skrev:
Fnyshacket skrev:
Ja å!


Härligt! Får mig att tänka att många preppers/survlare nog är lite kufiska i allmänhetens ögon även i det att vi ser skuldfrihet som något viktigt och gratulerar varandra om det uppnås.
/MD


Ja visst är vi lite knäppa! :surprised: :? (:) :lol:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: mån 24 jul 2017, 09:19 
MulenDag skrev:
Fnyshacket skrev:
Ja å!


Härligt! Får mig att tänka att många preppers/survlare nog är lite kufiska i allmänhetens ögon även i det att vi ser skuldfrihet som något viktigt och gratulerar varandra om det uppnås. Grattis! :D

/MD


Hej!

Ni må lufta detta på ert lilla kufforum, men dryfta det inte i den stora världen.

Med vänlig hälsning

Svenska Bankföreningen


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Skuldfri!
InläggPostat: mån 24 jul 2017, 23:19 
Offline
Finns staden kvar?

Blev medlem: mån 27 jun 2016, 21:31
Inlägg: 981
Skuldfri trodde jag alla vill vara men har gett upp då en bostad tex behövs? Och man fastnar lätt i skuldfällan med denna låga ränta, annat var det förr med 15-30% boenderänta, då lånades det även friskt men som alltid anpassat att folk klarade att betala räntan. Problemet nu är att om räntan går upp så är det kört! Förr kunde den inte gå upp om man bortser från 500% tiden.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 73 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet