proppen skrev:För en prepper tror jag det är viktigt att inte bli överrumplad (chockad). Alltså gå in i "survival mode" i tid. Exempelvis kan jag tänka mig att jag själv skulle bränna alldeles för mycket bränsle genom att åka runt med bilen på onödigheter någonstans runt chock- och förnekelse-fasen, innan jag öht inser att det är ett nödläge och att det är dags att agera.
Dieselmannen skrev:Enligt författaren, som jag är bundis med, så kom han på bokidén innan ens Revolution sändes. Finns ett blogginlägg om det här http://cornucopia.cornubot.se/2012/05/k ... es-tv.html , som väl skrevs innan TV-serien ens hade sänts? Fast författaren säger sig inte ha sett den, då han inte fildelar.
"Sitter för övrigt själv med långt utvecklad en romanidé på likartat tema, som väl nu får hamna i sopkorgen för att inte riskeras kallas för imitatör. "
Och då framgick det väl ingenting om att Revolution handlade om nano?
Sedan vet jag att jag själv är med i lite tillbakablickar i nästa bok, vars titel ni bör kunna luska ut av sista meningen i Stjärnklart. Tydligen kommer det en del ifyllnad av vad som hände mellan år noll och år tio, där även jag är med.
Återvänd till Filmer, TV-serier och annan populärkultur
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 1 gäst