T-72's träningsblogg eller något sånt

allmänt under träning och utbildning.

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav Aftersearch » lör 21 jan 2017, 10:20

Grymt bra kämpat!! Glöm inte att låta kroppen få återhämtning bara.
Hopp är ingen strategi och tur är ingen faktor.

Ibland bloggar jag mer och ibland mindre på http://aftersearch.wordpress.com
Användarvisningsbild
Aftersearch
Fredag
 
Inlägg: 1295
Blev medlem: mån 29 okt 2012, 22:08
Ort: Söder

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav T-72 » lör 21 jan 2017, 22:20

Tvingade mig till gymmet ikväll. Det blev lite pull ups..dvs jag klarar max tre stycken och sen ger jag upp. Liten paus och tre stycken igen osv gånger tre. Det är nog min svagaste sida det är utöver magen som jag börjar med imorgon hemma. Vill iaf klara minst 15 stycken pull ups.

Kände mig redan trött så struntade i vikter. Det blev rodmaskin i tio minuter totalt 2 km enligt displayen. Sen körde jag 5 minuter löpband med 15% lutning i 5 kmh. Sista minuten jag förstår inte hur jag orkade. Det var nog tuffaste jag gjort på länge...ville bara sluta och hoppa av. Men samtidigt så härligt att pressa sig att jag kommer att öka med en minut varje vecka tills jag orkar 20 minuter. Lustigt nog så "hittar" jag nya sidor av mig som jag inte viste att jag hade.
Börjat läsa olika tidskrifter om träning och fysisk utveckling. Gillar mer och mer hur Crossfit utövarna ser ut...hinner inte just nu men finns klubb här i stan så kanske kikar jag in någon dag där :) .

Bild: fem minuter på löpbandet med 15% lutning i 5 kmh.

Bild
T-72
 

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav deadrabbit » sön 22 jan 2017, 22:00

@ T-72, Tank, secce mfl apropå träning vara duktig packa ryggsäck fylla förrådet mm.
Prepper paradise nu i en butik nära oss:
http://www.milruck.se/sv-SE/event/survivor-34572689
Årets nyhet enjoy
3-3-3 Radio Plan
Användarvisningsbild
deadrabbit
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
 
Inlägg: 1089
Blev medlem: tor 31 dec 2015, 19:58
Ort: Västra Götalands län

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav Tank » sön 22 jan 2017, 23:11

deadrabbit skrev:@ T-72, Tank, secce mfl apropå träning vara duktig packa ryggsäck fylla förrådet mm.
Prepper paradise nu i en butik nära oss:
http://www.milruck.se/sv-SE/event/survivor-34572689
Årets nyhet enjoy


Najs! :up: :D

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarvisningsbild
Tank
-
 
Inlägg: 2012
Blev medlem: tis 03 jun 2014, 21:28
Ort: Skåne

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav secce » sön 22 jan 2017, 23:56

deadrabbit skrev:@ T-72, Tank, secce mfl apropå träning vara duktig packa ryggsäck fylla förrådet mm.
Prepper paradise nu i en butik nära oss:
http://www.milruck.se/sv-SE/event/survivor-34572689
Årets nyhet enjoy


Fasen det där lät ju faktiskt spännande, inte helt omöjligt att jag skulle kunna tänka mig genomföra detta.
secce
Crocodile Dundee har mindre kniv än jag!
 
Inlägg: 81
Blev medlem: tor 22 okt 2015, 10:40

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav Derzu Uzala » mån 23 jan 2017, 02:30

Hur upplever du Airfryern? Bra grejjor eller?
Mindset of a winner: "The desire to win is important, but the will to prepare is vital."
Användarvisningsbild
Derzu Uzala
When your mind say impossible, possible still has a lot left
 
Inlägg: 3199
Blev medlem: tor 24 jul 2014, 14:49
Ort: Mälardalen

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav T-72 » mån 23 jan 2017, 07:15

Derzu Uzala skrev:Hur upplever du Airfryern? Bra grejjor eller?


Jättenöjd och den leverar precis det jag ville ha. Den är express varmluftsugn i miniformat. Pommesen smakar precis som vanligt och utan att bli friterade i oljan som blivit upphettad hundra gånger med alla "gifter" som bildas då.
Slänger in grönskar med pommes och kycklingfilé så är der bara att ätta. Priset är lite högt annars hade jag sagt att den förtjänar högsta poäng.
T-72
 

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav Derzu Uzala » mån 23 jan 2017, 11:19

Låter bra :up: , men som du säger, priset var lite svettigt.
Mindset of a winner: "The desire to win is important, but the will to prepare is vital."
Användarvisningsbild
Derzu Uzala
When your mind say impossible, possible still has a lot left
 
Inlägg: 3199
Blev medlem: tor 24 jul 2014, 14:49
Ort: Mälardalen

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav T-72 » mån 23 jan 2017, 11:26

Derzu Uzala skrev:Låter bra :up: , men som du säger, priset var lite svettigt.


Finns billigare varianter med mindre antall knappar.

http://www.tretti.se/beta/hushallsappar ... =hd9220-20
T-72
 

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav T-72 » tis 24 jan 2017, 21:43

Barnen har halsfluss den ena efter den andra. Så klart påverkar min hälsa med. Är trött och och i ont muskler. Tar paus från träningen under några dagar, orkar arbeta som vanligt men inte tränna.
Använder hälsokost för att kanske få lite hjälp...sånt som en äldre herre behöver:
L Arginin
Multivitamin och multimineral
Blåbärsextrakt med extra zink
Lykopen; måste tänka på den gamla prostatan man har

Bild
T-72
 

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav Tank » tis 24 jan 2017, 23:22

T-72 skrev:Barnen har halsfluss den ena efter den andra. Så klart påverkar min hälsa med. Är trött och och i ont muskler. Tar paus från träningen under några dagar, orkar arbeta som vanligt men inte tränna.
Använder hälsokost för att kanske få lite hjälp...sånt som en äldre herre behöver:
L Arginin
Multivitamin och multimineral
Blåbärsextrakt med extra zink
Lykopen; måste tänka på den gamla prostatan man har

Bild


Nä sluta nu! Du börjar låta som en gubbe! ;) Int är du 65?!
Jo, jag vet hur det känns. Tufft att köra fullt på jobbet och träna när man känner sig sliten :|
Vila är bra, då återhämtar man sig och nästa pass är roligare igen :)

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarvisningsbild
Tank
-
 
Inlägg: 2012
Blev medlem: tis 03 jun 2014, 21:28
Ort: Skåne

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav secce » tis 24 jan 2017, 23:37

Ja vila är underskattat kan jag tycka, nu för tiden tar jag hellre det säkra före det osäkra (oftast iaf. hehe) och vilar hellre en dag för mycket än riskerar sjukdom/skada. Lycka till med återhämtningen.
secce
Crocodile Dundee har mindre kniv än jag!
 
Inlägg: 81
Blev medlem: tor 22 okt 2015, 10:40

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav James Bonde » ons 25 jan 2017, 07:26

Ja, vila ska man också. Gråt aldrig över spilld tid. Se framåt och se det positiva att kroppen återhämtar sig. Kanske en rask, kortare promenad t.ex. kan var ett alternativ till gymmet så länge. Men som sagt, gilla läget. Virusrelaterade uppehåll är ju korta. Värre med skador, så glöm aldrig det sunda förnuftet.
James Bonde
 

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav T-72 » sön 29 jan 2017, 23:34

Efter några dagars vila så gymet igen.
Först löpbandet i 18 minuter intervaller.

Bild

Sen 10 minuter roddmaskin 2 km enligt displayen

Bild

Därefter fem minuter löpbandet i 15% lutning, 5kmh


Bild

Vid sista övningen var pulsen runt 180...kändes tufft verkligen.

Ska träffa imorgon en kompis som är PT och få lite tips om mat och näring. Det börjar bli tråkigt att äta rätt.
T-72
 

Re: T-72's träningsblogg eller något sånt

Inläggav jöns » mån 30 jan 2017, 12:23

Grymt jobbat på sista löpningen, där var du nog rejält uppe i den högre delen av pulsspektrat ser det ut som! Vad vill du ha ut av dina intervaller? Är det max träningseffekt för syreupptag tror jag du ska eftersträva längre intervaller med högre snittpuls och kortare vila på löpningen (jämfört med första settet). Eller köra riktigt intensiva typ 30s intervall/10s vila, men då behöver du köra typ 3-4 set med kanske 8-10 sådana intervallrepetitioner, och en-två minuter mellan seten. Då är typ burpees, boxjumps eller stakmaskin ganska bra, övningar där man kan gå från "0-100" snabbt. Rodd kan också funka om du orkar hålla intensiteten/frekvensen (tycker själv det är svårt på roddmaskin). För intervallträning är det också jätteviktigt att värma upp ordentligt, typ minst 10 min med ökande belastning och några 20sek spurter på max, innan du går in i intervallerna, annars kommer du "gå sur" direkt och ändå inte kunna få upp pulsen fast du upplever det som att du maxar. Vet inte om du ville ha feedback, men nu fick du det ;)

T-72 skrev:Efter några dagars vila så gymet igen.
Först löpbandet i 18 minuter intervaller.

Bild

Sen 10 minuter roddmaskin 2 km enligt displayen

Bild

Därefter fem minuter löpbandet i 15% lutning, 5kmh


Bild

Vid sista övningen var pulsen runt 180...kändes tufft verkligen.

Ska träffa imorgon en kompis som är PT och få lite tips om mat och näring. Det börjar bli tråkigt att äta rätt.
suum cuique
Användarvisningsbild
jöns
En är ingen, två är en. Tre? Ehh...
 
Inlägg: 122
Blev medlem: mån 10 aug 2009, 12:34

FöregåendeNästa

Återvänd till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster