Blyplåt ligger inte inom budgeten. Iaf inga stora mängder. Tips och ideer?
Rafe skrev:* luftfiltrering som klarar ev. radioaktivt damm.
* tjocka väggar ju högre densitet dess bättre.
* Skall kunna lagra Mat och vatten för 2 veckor.
* latrin och hygien för 2 veckor.
* belysning 12 v med ev solcellspanel ?
* Skyddsvägg "blast wall" som skyddar dörren.
Potatis skrev:Rafe skrev:* luftfiltrering som klarar ev. radioaktivt damm.
* tjocka väggar ju högre densitet dess bättre.
* Skall kunna lagra Mat och vatten för 2 veckor.
* latrin och hygien för 2 veckor.
* belysning 12 v med ev solcellspanel ?
* Skyddsvägg "blast wall" som skyddar dörren.
Edit hur löser jag luftfiltrering, tänkte övertryck med syrgas i tuber.
Potatis skrev:tänkte övertryck med syrgas i tuber.
Potatis skrev:En cpu fläkt går ca 3 veckor på ett standard bilbatteri så 6 st fläktar borde kunna hålla ett hyggligt övertryck genom ett hepa filter.
Bor +8 mil från närmsta realistiska kärnvapenmål så det är inte direktträff jag tänker på. 22tum betong känns lite jobbigt att få till, hur bra skyddar 25cm murad granit och sen 50cm jord?
pre skrev:Potatis skrev:En cpu fläkt går ca 3 veckor på ett standard bilbatteri så 6 st fläktar borde kunna hålla ett hyggligt övertryck genom ett hepa filter.
Bor +8 mil från närmsta realistiska kärnvapenmål så det är inte direktträff jag tänker på. 22tum betong känns lite jobbigt att få till, hur bra skyddar 25cm murad granit och sen 50cm jord?
Tryck och flöde är olika saker, hur fick du veta övertrycket?
Potatis skrev:En cpu fläkt går ca 3 veckor på ett standard bilbatteri så 6 st fläktar borde kunna hålla ett hyggligt övertryck genom ett hepa filter.
slasken skrev:man kan göra tryckregleringen som standard skyddsrum, en viktbelastad backventil, säte i väggen en tallrik med gummikant, eller enklare, stor bricka, 2mm gummi som sticker ut 10mm från brickan , en bricka till och en mekanism så m håller ventilen mot sätet och med ca 50 pa övertryck öppnar ventilen, kolla bilder på nätet
man behöver nog mer tryck än en datorfläkt, del för filtret mdels för dom 50 pa på backventilen
kolla motorumsfläkt för båtar istället, och sedan behöver man ett par bilbatterier för att ha det snurrandes ett tag, man kan nog behöva ha en reglermodul för att få lagom tryck på fläkten med
och en manuell fläkt med
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster