Tala om övertygande OPSÄK...
Sprit innehåller mycket kalorier. Har han en lägenhet behöver han ju inte frysa ihjäl. Det kan ju finnas någon som tittar till honom och får i honom litet mat och väcker honom om det är för kallt på parkbänken. Vanliga gamla tanter och även diverse religiösa organisationer verkar nog i det tysta. Jag antar A-lagarna har litet koll på varandra också. Och så kanske han hamnar på sjukhus ibland.
Jag såg något program om kriminella. Det var en som hade suttit i fängelse mest hela livet. Han tog alltid ut svängarna litet mer och var litet värre än sina än sina bröder så han hamnade i fängelse, vilket de inte gjorde, åtminstone inte lika mycket. Bröderna och många kompisar hade supit eller knarkat ihjäl sig och han var i stort sett den enda som levde.
SilverGubben skrev:
Hej alla preppers
Jag har funderat mycket över hur a-lagare / parkbänksalkisar klarar att överleva så pass länge som dom gjort.
Det finns en finsk gubbe här i mitt kvarter som sitter och dricker sprit direkt ur flaskan, och ibland så somnar han på parkbänken. Han har en egen lägenhet som soc betalar.
Grejen är att han har den livsstilen i minst tjugo år!
Nu kommer den stora frågan- Hur fan är det möjligt??
Vem ser till så att han äter? Och vem betalar för det?
Jag går till jobbet och är allmänt skötsam...men han bara sitter och super och lever rövare... Hur fasen går det ihop..?
Kanske är det så att han är en prepper...?