Overlevare2017 skrev:Kineserna säger ju själva att de inte mäktar med att hantera fler fall och tar bara emot de döende. Alltså finns det säkert tusentals odiagnosticerade fall förutom de som rapporterats officiellet.
Charlie** skrev:............
Ett virus som dessutom är mindre aggressivt och snällare än sina kusiner SARS och MERS. De som dött av Novelcoronaviruset har varit runt 50 år och äldre, haft sämre hälsa typ hjärt/kärlsjukdomar. Är man frisk i övrigt så är det som vilken flunsa som helst, en kraftigare förkylning alltså.
..............
reboot skrev:Charlie** skrev:............
Ett virus som dessutom är mindre aggressivt och snällare än sina kusiner SARS och MERS. De som dött av Novelcoronaviruset har varit runt 50 år och äldre, haft sämre hälsa typ hjärt/kärlsjukdomar. Är man frisk i övrigt så är det som vilken flunsa som helst, en kraftigare förkylning alltså.
..............
Läkaren som larmade om coronaviruset är död. Han blev 34 år.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/laka ... iruset-dod
EssBe skrev:Brist på "rätt" utrustning, skulle jag gissa. Fel sorts andningsskydd exempelvis.
Jag såg en nyhetsnotis där sjukhuspersonal i kirurgmasker välkomnande politiker i korrekta p3 andningsskydd med utandningsventil. Gick ut på att politiker försåg sig av andningsskydd avsedda för sjukhuspersonal. Ingen aning om det var korrekt.
Men jag tror att det generellt är akut brist på "rätt" andningsskydd.
Återvänd till Katastrofscenarion
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst